Кондиціонери захищають екіпаж та складну електроніку від перегріву.
Перші танки, що з’явилися ще під час Першої світової війни, не мали жодних умов комфорту. Уявити кондиціонер у бойовій машині тоді було неможливо. Лише в середині ХХ століття з’явилися перші авто з системами охолодження, а у танках ця технологія з’явилася набагато пізніше, пише Slash Gear.
Сьогодні більшість американських танків M1A2 Abrams обладнані кондиціонерами. Це стало можливим після ухвалення у 1995 році пакета модернізації M1A2 SEP, який передбачав покращений командний інтерфейс і встановлення системи охолодження для екіпажу.
Попри поширену думку, кондиціонери в танках призначені не стільки для зручності екіпажу, скільки для захисту електроніки.
Системи прицілювання, навігації та тепловізори перегріваються навіть швидше, ніж побутова техніка. Тому охолодження є критично важливим, особливо у спекотному кліматі.
Окрім американських Abrams, кондиціонери мають і європейські Leopard 2PL (Польща), і російські Т-90МС. Усі вони потребують охолодження для роботи складної електроніки.
У M1 Abrams система кондиціонування є ще й частиною захисту від ядерної, біологічної та хімічної зброї (ЯБХ). Вона допомагає фільтрувати повітря та підтримувати надлишковий тиск, убезпечуючи екіпаж від зовнішніх загроз.