Чому кораблі не кидають якір посеред океану — і що роблять замість цього

Від плавучих якорів до систем динамічного позиціонування — як сучасні судна зупиняються у відкритому морі.

Попри стереотипи, кораблі не можуть стати на якір у відкритому океані. Середня глибина океану сягає понад 3,5 км, тоді як навіть найбільші якорі та ланцюги не перевищують 300 м у довжину. Внаслідок цього традиційне кидання якоря стає фізично неможливим у таких умовах.

Як пише Slash Gear, замість цього використовуються альтернативні методи:

  • плавучі якорі, схожі на підводні парашути, які сповільнюють дрейф і утримують курс судна;
  • системи динамічного позиціонування, які автоматично регулюють положення судна за допомогою сенсорів, гвинтів і стабілізаторів, аналізуючи вітер, течії та рух води.

Судна зупиняються в океані з різних причин: дозаправка, очікування шторму або технічне обслуговування. У таких ситуаціях критично важливо зберігати позицію, щоб уникнути аварій чи пошкоджень.

Навіть у мілководді кидання якоря не завжди можливе — важливе значення має тип морського дна. Наприклад, пісок забезпечує надійне зчеплення, а мул — ні. Також небезпечно використовувати якір поблизу підводних кабелів або затонулих суден — він може застрягти, що призведе до дорогих втрат.

Вас також можуть зацікавити новини: