Розповідаємо, що відбувається з відходами на круїзних лайнерах.
У найбільшому круїзному лайнері у світі (Icon of the Seas) розташовується понад 2800 кают. Для обслуговування величезної кількості пасажирів було обладнано чимало туалетів. У зв'язку з цим виникає закономірне питання: куди діваються відходи з туалету на кораблі?
Їх називають "чорною водою". Незважаючи на побоювання деяких людей, фекалії зазвичай не просто скидають в океан. На сучасних суднах для дезактивації людських відходів використовуються передові технології. Раніше ми розповідали, куди діваються відходи з туалету в літаку.
На кораблях обладнані спеціальні приміщення, де вода очищується і готується до скидання. Це своєрідна каналізація на круїзному лайнері - відходи туди потрапляють після того, як пасажири спускають унітаз.
Далі відбувається багатоступеневий процес фільтрації, розкладання та стерилізації. Завершують процес ультрафіолетова обробка та спалювання більш "твердих" частинок. Далі очищена рідина скидається в океан.
Варто зазначити, що ще 50 років тому ухвалили Міжнародну конвенцію щодо запобігання забрудненню з суден. За необхідності до неї вносили різні поправки, які стосувалися нафтових танкерів, а також туалетів і каналізації круїзних суден.
Згідно з Міжнародною морською організацією (MSC), заборонено скидати стічні води, якщо на судні немає затвердженої системи очищення або вони не проходять спеціальну обробку. Отже, відходи з лайнерів обробляють так само, як на суходолі перед скиданням у воду.
Водночас є й інші нюанси, які враховуються. Так, скидати відходи можна на відстані від трьох до 12 морських миль. Останнє стосується стічних вод, які не пройшли ретельного очищення. Наприклад, води з душових зазвичай не потребують такого підходу. Є й інші відходи, які не одразу спадають на думку.
За даними організації "Друзі Землі", близько 30% їжі на круїзному судні не з'їдається і підлягає утилізації. Було ухвалено низку ініціатив щодо переробки зіпсованих продуктів.
Часто круїзні оператори охоче розповідають про те, наскільки далеко просунулися їхні очисні споруди.
Як писала газета Miami New Times, у Royal Caribbean, яка володіє гігантом Icon of the Seas, використовують п'ятиступеневу третинну систему. Вона "набагато перевершує більшість наземних очисних споруд" в очищенні своїх відходів, стверджують у компанії.
Тож не варто турбуватися, куди йдуть відходи з туалету на кораблі, адже їх точно очистили й обробили перед цим.