Експерти доводять: реальна малопомітність Су-57 значно перебільшена, а бойові місії лише підтвердили його технологічні обмеження.
Російський винищувач Су-57 "Фелон", який роками подавався Кремлем як відповідь на американські F-22 та F-35, виявився далеким від статусу "повноцінного стелс", пише Aero News Journal.
Оборонні аналітики та авіаційні експерти дедалі частіше заявляють: реальна малопомітність літака суттєво завищена, а його конструкція та поведінка в бойових умовах підривають міф про "невидимість".
Попри заяви "Сухого" про використання поглинаючих матеріалів та внутрішніх відсіків озброєння, незалежні оцінки показують — радіолокаційна помітність Су-57 значно перевищує показники західних аналогів.
Літак має:
Усе це відбиває радарне випромінювання набагато сильніше, ніж у F-35 чи F-22. Сам планер не має критично важливої для стелса геометрії — точного кутового вирівнювання поверхонь.
Особливо руйнує малопомітність використання зовнішніх пілонів для ракет, які росЗМІ демонстрували під час реальних місій. Така конфігурація різко збільшує ЕПР і практично знищує будь-яку перевагу стелс-режиму.
У Сирії та Україні Су-57 діяв вкрай обережно — на значній дистанції від зон, де працює сучасна ППО. Жодних спроб проникнення у насичений радарами повітряний простір не зафіксовано.
Експерти вважають це прямою ознакою того, що російські командири не довіряють літаку виконувати місії, які реальний стелс має виконувати без вагань.
До цього додаються:
За сукупністю характеристик аналітики пропонують класифікувати Су-57 не як повністю стелс-винищувач п’ятого покоління, а як високопродуктивний багатоцільовий літак покоління 4,5 з окремими елементами малопомітності.
Так, "Фелон" має перспективну авіоніку й може підтримувати надкрейсерський режим польоту, але здатність уникати радарів США чи Китаю йому явно недоступна.