У радіоактивній зоні Фукусіми популяції диких тварин процвітають – вчені (фото, відео)

Вчені розмістили 120 камер у трьох зонах біля електростанції.

З часу ядерної катастрофи на АЕС «Фукусіма» минуло майже 9 років. Але світ природи не втрачав часу на освоєння простору.

Нове дослідження науковців показує, що у радіоактивній зоні Фукусіми завдяки невтручанню людини популяції диких тварин процвітають, пише Science alert.

Фукусіма стала домівкою для популяцій багатьох ссавців середнього й великого розмірів.

Читайте такожВ Індонезії виявили 10 нових видів співучих птахів

Вчені проаналізували понад 267 тисяч фото дикої природи та виявили 20 видів диких тварин – кабанів, зайців, макак, фазанів, лисів, єнотоподібних собак тощо.

«Наші дослідження є першим свідченням того, що на сьогодні у зоні евакуації на Фукусімі є багато видів дикої природи, попри радіологічне забруднення», – розповів біолог Джеймс Бізлі з університету Джорджії, додавши, що це доводить збільшення кількості видів на цій території після того, як її покинула людина.

Вчені розмістили 120 камер у трьох зонах біля електростанції: з найвищими рівнем забруднення й відсутністю доступу людини, з проміжним забрудненням й обмеженим доступом людини та з фоном опроміненням та відкритим доступом людини.

У районах, які люди повністю покинули, не знайшли доказів будь-якого впливу радіації на ссавців чи птахів. Наприклад, у зоні відчуження Фукусіми диких кабанів було в 4 рази більше, ніж у районах, заселених людьми.

На численність видів впливали рівень людської діяльності, висота і тип середовища проживання, але ніяким чином не рівень радіації.

Водночас біологи не досліджували здоров’я окремих видів. Але якщо тварини й страждають від радіаційного впливу, це не відбивається на популяції та не впливає на чисельність у довгостроковій перспективі.