Майже 800 гривень на тонні зернових втрачають аграрії через колапс на залізниці – Козаченко

Окрім демонополізації залізничних перевезень, за словами Козаченка, потрібно розвивати річкові перевезення та будувати сучасні автобани.

Майже 800 гривень на тонні зернових втрачають нині аграрії через транспортний колапс на залізниці.

Про це заявив в ефірі 24-го каналу голова Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко

"Цей колапс особливо проявився на Південно-західній залізниці, яка наразі взагалі зупинила перевезення збіжжя. Через критичну ситуацію з відвантаженням в аграріїв припинили купувати зернові і ціни одразу почали падати. Скільки часу буде зупинена ця магістральна лінія, в Укрзалізниці поки що не кажуть. Втрати виробників величезні - 800 гривень на тонні, не через те, що зерно псується, осипається на полях, а через те, що фермери не можуть продати його за достойну ціну", – пояснив Леонід Козаченко.

"Ми говорили про те, що залізниця перевозить понад 60 відсотків таких вантажів. На жаль, та модернізація, яка планувалася, не відбулася. І Укрзалізниця нині не здатна забезпечити необхідну кількість локомотивів, які могли б обслуговувати наразі понад 20 тисяч вагонів", – зазначив голова Української аграрної конфедерації.

"Потрібно розвивати приватну тягу. Знімати монополію з магістральних перевезень. І в уряді з цим погоджуються. Однак обіцяють запровадити приватну тягу не раніше ніж за три роки. Сказали, що основною причиною цього є те, що потрібно ухвалити три постанови Кабінету Міністрів і прийняти близько десяти підзаконних актів. Невже для цього потрібно ще три роки. Уявляєте, яких втрат за цей час зазнають аграрії", – пояснив керівник профільної Асоціації.

Окрім демонополізації залізничних перевезень, за словами Козаченка, потрібно розвивати річкові перевезення та будувати сучасні автобани. Тоді Україна насправді стане світовою житницею і здатна буде нагодувати півсвіту.