Мережа АТБ оприлюднила закупівельні ціни на товари, щоб протидіяти їх зростанню

Компанія зробила такий крок в рамках протидії необґрунтованому підвищенню цін виробників і постачальників.

Компанія «АТБ-Маркет» оприлюднила на своєму сайті офіційні листи постачальників продукції в адресу компанії із зазначенням їх відпускних цін, а також опублікувала зведену інформацію про динаміку цін на низку товарних позицій у категорії «овочі і фрукти» — саме вони в останні тижні із введенням загальнонаціонального карантину сильно подорожчали в роздрібі.

Компанія зробила такий крок в рамках протидії необґрунтованому підвищенню цін виробників і постачальників. Поряд з іншими торговими мережами як NOVUS, Ашан, METRO Cash&CarryUkraine, Сільпо, BILLA, VARUS, ЕКО маркет, Велика Кишеня, Велмарт мережа АТБ піддавалася звинуваченнями в необґрунтованому підвищенні цін. Згодом Антимонопольний комітет України ініціював розслідування обґрунтованості підвищення цін.

Генеральний директор мережі «АТБ» Борис Марков в ефірі програми «Право на владу» заявив, що перевірки АМКУ дозволять побачити обґрунтування підвищення цін, а також допоможуть покупцям розібратися, хто насправді винен у підвищенні цін на полицях супермаркетів.

«Ми дуже вдячні, що АМКУ оперативно зреагував на таке стрімке підвищення цін. Ми надамо всю необхідну документацію, всі первинні документи, всі дані по листуванню з нашими постачальниками. Не сумніваюся, що найближчим часом при повній і об'єктивній перевірці Антимонопольний комітет переконається, що основне подорожчання відбувається унаслідок переоцінки продукції з боку постачальників. Ми максимально відкриті і максимально прозорі в нашій роботі. І не сумніваюся, що АМКУ підтвердить те, що я зараз говорю», — сказав Борис Марков.

Він пообіцяв, що мережа АТБ буде оприлюднювати дані по відпускних цінах постачальників і виробників: «Ми прийняли принципове рішення: з завтрашнього дня ми починаємо розміщувати всю цю інформацію у ЗМІ, у себе на сайті. Будемо підтверджувати всю цю інформацію первинними документами. Країна повинна знати своїх героїв, особливо в такий складний час як зараз. Ми хочемо, щоб кожен, кого цікавить це питання, кожен хто намагається маніпулювати цією темою, міг розібратися, міг вникнути і міг побачити реальний розмір збільшення відпускних цін з боку постачальників».

Як випливає з матеріалів про динаміку закупівельних цін, які оприлюднила сьогодні АТБ, найбільш приголомшливе зростання цін в «борщовому наборі» на капусту, цибулю та моркву. Наприклад, окремі постачальники підвищили відпускну ціну капусти на 132-150%, а середня ціна зросла на 106%.

Ціна цибулі у деяких постачальників злетіла на 117-121%, а середнє збільшення ціни склало понад 93%.

Зростання відпускних цін у окремих виробників моркви — від 70% до 114%, а середній приріст ціни склав 81,15%. Картопля і буряк червоний також подорожчали у виробників, але менш помітно, ніж попередні позиції. Зростання ціни картоплі у виробників зафіксоване від 25% до 58%, а середнє збільшення ціни становить 45,33%. На буряки першого сорту ціни піднялися в середньому 71,16%, а у деяких виробників зафіксована зміна ціни від 84% до понад 127%. Основні причини підвищення відпускних цін, які назвали виробники у своїх листах з ціновими пропозиціями для АТБ, — високий рівень відходів після сезонного зберігання.

Середня відпускна ціна лимонів, як випливає з оприлюднених мережею АТБ даних, у постачальників зросла в середньому лише на 37,19%, а перебої з поставками виникли через закриття експорту лимонів Туреччиною для забезпечення внутрішніх потреб країни та триразовим зростанням обсягу споживання лимонів в Україні з моменту запровадження національного карантину.

«Хотів поділитися останнім прикладом за останні два дні. — розповів напередодні в ефірі «Право на владу» керівник АТБ " Борис Марков, — Нам надійшла інформація від найбільших виробників яєць про планове підвищення цін на 18%. Безумовно, ми не приймаємо ці націнки. Сьогодні ми брали участь у селекторній нараді з керівником антимонопольного комітету, з заступником міністра економіки та задали пряме запитання: «Що нам робити в тому випадку, якщо у нас немає можливості придбати товар за справедливою ціною? Залишатися без товару або купувати за завищеною ціною?». Ми отримали єдину розумну відповідь, і ту, яку ми підтримуємо: ми проводимо всі методи тиску, домовленостей і переговорів з нашими постачальниками, щоб стабілізувати ціни і отримати справедливу ринкову ціну», — розповів керівник АТБ.

У своєму прес-релізі компанія «АТБ» заявила, що буде переглядати доцільність подальшого співробітництва з постачальниками, які необґрунтовано щоразу завищують ціни, а інформація про такі факти і компанії буде оприлюднена публічно.