Наміри депутатів заборонити рекламу алкоголю та тютюнових виробів у ЗМІ призведе до закриття незалежних медіа та зменшить кількість джерел перевіреної інформації.
Українська асоціація медіа бізнесу, що об'єднує 56 видавничих компаній з усієї України, які видають понад 250 друкованих та понад 350 цифрових медіа, звернулася у відкритому листі до голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики Микити Потураєва з проханням про підтримку та врахування пропозицій і зауважень українських видавців до Проекту Закону № 4212 Про внесення змін до статті 22 Закону "Про рекламу" щодо реклами електронних сигарет та рідин, що використовуються в електронних сигаретах.
Нагадаємо, до законопроекту подано велику кількість правок, які передбачають заборону на рекламу та комунікацію тютюну та алкоголю у всіх видах медіа.
"Шановний Микита Русланович! Видавнича спільнота України дуже стурбована змістом поданих поправок до цього законопроекту і оцінює потенційну шкоду для видавців друкованих та цифрових газет та журналів як 10% від сьогоднішніх загальних обсягів реклами. Наша оцінка співпадає з негативними очікуваннями експертів Всеукраїнської Рекламної Коаліції, які оцінюють, що після запровадження заборон загальний обсяг рекламного ринку України скоротиться на 10-15%", - йдеться в листі президента громадської спілки "Українська асоціація медіа бізнесу" Олексія Погорєлова.
Він звернув увагу на несвоєчасність таких заборон – з особливим акцентом на непорівнянні шкоди, яку вони завдадуть одночасно деяким галузям у порівнянні з можливою, але не доведеною вигодою для суспільства.
Читайте такожСпілка журналістів розкритикувала поправки, що забороняють рекламу сигарет і алкоголю
Погорєлов від імені представників бізнесу також попросить Потураєва взяти до уваги, що в умовах одночасної дії кількох економічних криз, дуже багато медіа, особливо в регіонах, опинилися на межі виживання:
"За оцінками Національної Спілки Журналістів України, 86% редакцій українських медіа за останній рік суттєво втратили свої рекламні доходи. Тому кожне закриття незалежного медіа, а особливо місцевого – це зменшення кількості джерел перевіреної інформації для мешканців, а відтак послаблення позицій України в захисті свого інформаційного простору в часи активної інформаційної війни"
Президент "Української Асоціації медіа бізнесу" особливо підкреслює, що в багатьох розвинених країнах, де, як і в Україні, існують обмеження на рекламу тютюну, не була введена повна заборона на всі види спілкування і реклами цих продуктів.
"Саме тому, шановний Микито Руслановичу, цим листом ми звертаємо Вашу увагу та просимо вжити заходів для мінімізації ризиків, які виникають після ухвалення правок до законопроекту №4212. Пропозиція видавців, об’єднаних в Українську Асоціацію Медіа Бізнесу (УАМБ) – встановити мораторій на зміни до законодавства про рекламу та про медіа на період карантинних обмежень, викликаних боротьбою з пандемією COVID-19.
Читайте такожІніціатива "слуг народу" позбавить українські ЗМІ одного з останніх прозорих джерел доходів-експерт
Сподіваємося на Ваше розуміння та підтримку", - резюмує голова "Української Асоціація медіа бізнесу".
Всього таких правок пропонується близько трьохсот.