У "Метінвесті" розповіли, як можна вирішити проблему утилізації промислових шлаків

Металургійні підприємства самостійно утилізувати шлаки не можуть.

Вирішити проблему утилізації шлаків, які накопичуються на металургійних підприємствах України, можна тільки прийняттям законодавства про їхнє обов'язкове використання при дорожньому будівництві й виробництві будматеріалів.

Про це заявив генеральний директор ММК ім. Ілліча Тарас Шевченко у ході першого в історії віртуального прес-туру на комбінат, відповідаючи на відповідне запитання журналістів.

«Вирішити цю проблему необхідно на рівні держави шляхом прийняття законодавчих актів, які б зобов'язали будівельників доріг і споруд частково використовувати шлак. Очевидно, що це нам глобально допомогло б вирішити проблему утилізації й розумного використання цього матеріалу», - сказав Шевченко.

Він зазначив, що, незважаючи на рішення уряду про необхідність використання шлаків у дорожньому будівництві, реальних дій у цьому напрямі зроблено не було.

Читайте такожУ "Метінвесті" розраховують виконати план з виробництва сталі на 2020 рік, незважаючи на кризу

«Дуже сподіваємося, що незабаром з'являться підзаконні акти, додаткові розширення, додаткові вказівки потенційним споживачам нашої продукції, і ми зможемо вирішити проблему утилізації шлаку, і надати корисну допомогу будівельникам», - сказав гендиректор комбінату.

Він нагадав, що раніше шлак був основним будівельним матеріалом і таким чином повністю утилізувався.

«На превеликий жаль, в Україні в останні десятиліття цей переділ, який використовував шлаки, практично перестав функціонувати, і шлаки почали накопичуватися. Утилізувати їх підприємства самостійно не в змозі», - сказав Шевченко.

При цьому він зазначив, що, розуміючи проблемність цього питання, компанія придбала дві аспіраційні установки й організувала у себе переробку шлаків, і вже торік підприємство уклало низку договорів з містом Маріуполем, з комунальними підприємствами, із сільськими радами та районними адміністраціями про постачання їм переробленого шлаку як будівельного матеріалу на безкоштовній основі.

Однак, за словами гендиректора, це невеликі обсяги, і для повноцінного вирішення проблеми необхідні зміни до законодавства.

Як повідомляв УНІАН, раніше екологи закликали керівництво країни створити ефективне стимулювання використання шлакових відходів у дорожньому будівництві й виробництві будматеріалів, що дозволить вирішити Україні й проблему шлакових відвалів, і поліпшити якість об'єкта будівництва, при цьому зробить його більш економічним і екологічним.

У грудні 2019 року уряд України дозволив застосування відходів виробництва, зокрема, металургійних шлаків і попелу-виносу, в дорожньому будівництві.

Довідка УНІАН. Група «Метінвест» – міжнародна вертикально інтегрована гірничо-металургійна група компаній, є найбільшим в Україні та одним з найбільших в СНД виробником залізорудної сировини й сталі.