Автор законопроекту зазначив, що відповідні зміни акцизів дозволять знизити ціни на бензин приблизно на 3 гривні за літр.
У Верховній Раді зареєстровано законопроект "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на паливо", який дозволить істотно знизити ціни на бензин.
Читайте такжеЕксперт розповів, що буде з цінами на паливо в разі припинення імпорту ПММ з Білорусі
Текст відповідного проекту закону №4098 ще не опублікований на сайті парламенту.
Автор законопроекту народний депутат (фракція "Слуга народу") Олексій Мовчан у коментарі УНІАН розповів, що законопроект стосується вирівнювання акцизів для палива.
"Зараз акцизи прописані для бензинів на рівні 213 євро, для дизеля - 139 євро і для автомобільного газу - 52 євро. Це призводить до нерівності різного виду палива на одному ринку. Ми пропонуємо використовувати справедливий підхід до всіх автомобілістів там, де ставка для всіх видів палива однакова - на рівні 139 євро ", - сказав він.
Нардеп спрогнозував, що ціни на дизельне паливо, яке купують споживачі, ніяк не зміняться від зміни акцизів. При цьому автогаз подорожчає на 3-3,4 гривні, а бензин подешевшає на 2,9-3,0 гривні.
"Тобто за сьогоднішніми цінами газ може коштувати 14 гривень, а бензин близько 18 гривень. Тоді споживач прийматиме рішення в сторону бензину, оскільки користуватися російським газом буде невигідно", - додав Мовчан.
За його словами, через скорочення споживання бензину на користь дешевого автомобільного газу з Росії, українські нафтопереробні заводи (НПЗ) можуть закритися.
"У нас в країні залишився один нормально працює нафтопереробний завод (Кременчуцький - УНІАН), але якщо збережеться темп падіння споживання бензину, яке відбувається в країні з 2012 року, то в найближчі кілька років завод може закритися. Це означає, що ми будемо ще більше залежними від імпорту, ніде буде переробляти українську нафту, й скоротяться робочі місця ", - пояснив депутат.
Мовчан констатує, що виробництво на вітчизняних НПЗ падає, оскільки дешевий російський автомобільний газ через низький акциз витісняє бензин. Але нарощування поставок енергетичних ресурсів з країни-агресора є небезпечним й суперечить державній політиці.
"Дешевий імпортний російський газ - це пряме фінансування країни-агресора. Порядку 45% заходить з РФ і ще близько третини заходить з Білорусі. Хоча є ймовірність, що це той самий російський газ. Наше завдання цим регулюванням підтримати українського нафтопереробника, який зможе розвиватися, більше платити до бюджету, модернізувати своє виробництво. Фіскальний ефект ми оцінюємо порядку плюс 5 мільярдів гривень доходів на рік", - сказав він.
Мовчан зазначив, що цю законодавчу ініціативу підтримують всі вітчизняні нафтопереробники, включаючи державні Шебелинський НПЗ "Укргазвидобування", оскільки законопроект їм теж надасть можливості для ефективної роботи та розвитку.