Європейський бізнес підтримав призупинення зростання тарифів на перевезення по УЗ

"Укрзалізниця" погодилася обмежитися одним підвищенням (на 14,2%) і не піднімати тарифи на вантажоперевезення протягом року.

Європейська бізнес-асоціація підтримує підписання Меморандуму про взаєморозуміння і співпрацю в питаннях регулювання тарифів на залізничні вантажоперевезення, який стане відправною точкою в реформуванні ринку вантажних перевезень.

Про це в коментарі OBOZREVATEL сказала координатор логістичного комітету Європейської бізнес-асоціації Ярина Скороход, яка пояснила, що питання підписання Меморандуму постало після того, як було оголошення підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення на 14,2% і актуалізувалося питання про автоматичної індексації.

Як раніше повідомляв OBOZREVATEL, бізнес пішов назустріч залізничному монополісту "Укрзалізниці" і погодився на одноразове підвищення тарифу на вантажоперевезення на 14,2% з 1 квітня 2019 року. При цьому, згідно з домовленостями бізнесу з УЗ, монополіст має обмежитися даними підвищенням (на 14,2%) і не піднімати тарифи протягом року.

"Тому прийшло розуміння того, що потрібно комплексно підійти до питання реформування УЗ зараз, до того, як з'явиться незалежний орган, який формуватиме тарифну політику на УЗ – Національна комісія регулювання питань транспорту, треба дійсно зробити певне реформування тарифної політики", – сказала представник Асоціації.

Як повідомлялося раніше, УЗ піднімає тарифи щорічно, що згідно з даними експертів негативно відбивається на економіці України, експортний потенціал країни та має зворотний очікуваному для УЗ ефект.

Так, за словами народного депутата, члена комітету Верховної Ради з питань транспорту Володимира Гусака, за попередній рік, в результаті тарифної політики "Укрзалізниці" обсяги автовантажних перевезень зросли на 15%. Тобто, через дорожнечу перевезень УЗ вантажовідправники віддають перевагу автоперевезенням.

За словами Скороход, Меморандум стане відправною точкою, за погодженням пропозицій ЄБА та пропозицій УЗ, який буде націлений не тільки на реформування ринку з баченням вантажовідправників, але й залізничників.

Також Скороход повідомила, що Європейська бізнес-асоціація направила основні тези про відкриття інформації про витрати, а саме, яким чином будуть розподілятися кошти, отримані УЗ від підвищення тарифу.

"Там було багато закріплених пасажів про поточні контракти УЗ, а саме закупівель рухомого складу по тих контрактах, які вже укладено з машинобудівними підприємствами. І плюс, питання вироблення тарифної політики на час, поки не працюватиме Національна комісія регулювання питань транспорту", – додала представник ЄБА.