Як повідомляє «Укрзалізниця», ці заходи вживаються через постійні затримки повернення українських вагонів.
За інформацією відомства, на даний час за кордоном перебувають 4143 криті вагони, або 55,2% загального парку цього виду рухомого складу. Середній термін перебування українського вагону за кордоном становить більш як 38 діб.
Крім того, за кордоном знаходяться 53% залізничних платформ (1302 одиниці). Середній термін повернення платформи з-за кордону становить від 46 діб до кількох місяців.
«Російські операторські компанії не хочуть надавати свої вагони під попутні вантажі і забирати їх до Росії, а у нас немає можливості задовольнити усіх. Ми, в першу чергу, забезпечуємо навантаження там, де можемо контролювати наш пересувний склад. Парк наших вагонів, які виходять за кордони України, має статус інвентарного і не регулюється нами. Він стає спільним, і наші колеги з країн СНД використовують його, поки він залишається у робочому стані», - відзначив заступник генерального директора «Укрзалізниці» Петро НАУМЕНКО.
За інформацією «Укрзалізниці», середній термін обороту російського або білоруського вагону по Україні становить 7-8 діб.
Довідка УНІАН. «Укрзалізниця» розпочинає реформу вантажних залізничних перевезень, у рамках якої створюються державні вагонні залізничні компанії. На баланс цих компаній будуть переведені вантажні вагони інвентарного парку «Укрзалізниці». Ці компанії розпочнуть роботу з січня 2012 року.
Окрім того, реорганізація вантажних перевезень передбачає, що інвентарний парк вантажних піввагонів буде передано на баланс ДП «Дарницький вагоноремонтний завод» і ДП «Український державний центр з експлуатації спеціалізованих вагонів «Укрспецвагон». Також на балансі «Укрспецвагону» перебуватимуть окатишевози.
Інвентарний парк піввагонів «Укрзалізниці» становить 58,2 тис. піввагонів, з них у неробочому стані перебувають приблизно 10,5 тис. од. Близько 7 тис. од. вантажного рухомого складу знаходяться на території країн СНД. Крім того, 32 тис. піввагонів належать вітчизняним підприємствам, які частково або повністю забезпечують своє виробництво власним вагонним парком.