АТ "Укрзалізниця" не змогло спростувати висновок Комітету про наявність та кваліфікацію вчиненого порушення.
Антимонопольний комітет України (АМКУ) за результатами розгляду справи про порушення АТ "Укрзалізниця" законодавства про захист економічної конкуренції в питанні надання послуг перевезень вантажів з/на малодіяльні вантажні станції, прийняв рішення накласти на "Укрзалізницю" штраф у розмірі 18,3 млн грн і зобов'язав АТ припинити зазначене порушення.
Про це повідомляє прес-служба АМКУ.
Читайте також"Укрзалізниця" незабаром отримає 18 пасажирських вагонів українського виробництва
У прес-службі зазначили, що до Комітету продовжують надходити заяви та звернення, в яких вантажовідправники та вантажоотримувачі скаржаться, що АТ "Укрзалізниця" визначила певні залізничні станції, які вони використовують для відправлення або отримання вантажів, малодіяльними та в безальтернативному порядку запропонувало укласти додаткову угоду до договору про надання послуг, запровадивши Послугу "Подача й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов’язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням".
При введенні такої послуги її вартість становила 170,38 грн без ПДВ (204,46 грн з ПДВ) за 1 вагон / 1 кілометр і надалі зростала.
В АМКУ наглосили, що оскільки такі дії АТ "Укрзалізниця" містили ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Комітет розпочав розгляд справи.
Комітет встановив, що АТ "Укрзалізниця" одноосібно, без прохання вантажовласників та без визначення з ними методів погодження тарифу, в безальтернативному порядку запровадило Послугу, встановило вартість на неї, а також визначило підстави для її застосування (застосовується після укладання додаткової угоди), а підписання додаткової угоди про надання Послуги є умовою надання Товариством послуг перевезень вантажів з/на малодіяльні вантажні станції, яку неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.
За умов наявності конкуренції на ринку, суб’єкти господарювання мали б змогу відмовитись від підписання додаткової угоди до договору, яка призводить до суттєвого збільшення їх витрат, та обрати іншого надавача послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом.
Аналіз статей витрат вартості Послуги показав, що вона є економічно необґрунтованою та такою, яку неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.
Вартість послуги встановлена без урахування різних обставин, зокрема, щодо кількості вагонів, які подаються чи забираються, їх наповненості тощо, що свідчить про некоректні розрахунки та необґрунтовану вартість Послуги.
АТ "Укрзалізниця" не змогло спростувати висновок Комітету про наявність та кваліфікацію вчиненого порушення.
Тому за результатами розгляду справи на засіданні 06.08.2020 Комітет прийняв рішення, яким:
Про виконання зазначеного рішення та сплату штрафу АТ "Укрзалізниця" має повідомити Комітет протягом двох місяців з дня його отримання.