«Укрзалізниця» розкрила плани щодо придбання американських локомотивів

У компанії переконані, що майбутнє «Укрзалізниці» — за електротягами, проте дизельна тяга буде використовуватися ще років 20-30 як мінімум

«Укрзалізниця» не має наміру відмовлятися від дизельної тяги ще близько 20-30 років, однак, майбутнє компанії все ж за електротягами.

Про це в інтерв'ю НВ Бізнес розповів в. о. голови правління «Укрзалізниці» Іван Юрик.

Читайте такожКабмін змінив склад правління «Укрзалізниці»

«Після втрати «Луганськтепловозу», який робив досить непогані дизелі, нам довелося йти на співпрацю з міжнародними партнерами», — сказав він.

«Те, що я чую від наших фахівців і локомотивних бригад, цей локомотив непогано себе зарекомендував. Він набагато ефективніший в споживанні енергоресурсів на одиницю продуктивної роботи», — розповів Юрик.

Найближчі плани

За його словами, компанія планує оновлювати дизельну тягу у кількох паралельних напрямах.

«І модернізація тих, що у нас є, і придбання незначної партії нових дизельних локомотивів. Ми зараз обговорюємо з американськими партнерами (GE, — ред.) додаткову партію до 40 нових дизельних локомотивів. Сподіваюся, що до кінця року підійдемо до підписання», — сказав глава компанії.

Він додав, що УЗ розпочала процес закупівлі нових електротягів: до 200 одиниць різних типів електротяги.

«Зараз проводимо відкритий конкурс. Сподіваюся, що до кінця року вже буде відповідь, хто буде нашим партнером з будівництва і придбання цих локомотивів. Завдання наше та уряду — це великий відсоток локалізації, щоб ми запустили економіку всередині країни», — додав Юрик.

Хронологія подій

  • У 2018 році УЗ уклала договір з GE та "Укрексімбанком" на поставку 30 тепловозів виробництва GE на умовах фінансового лізингу. Локалізація останньої партії з них була завершена в березні 2019.
  • У грудні 2019 року Міністерство інфраструктури підписало меморандум на придбання 40 теплотягів американської компанії General Electric.
  • «Укрзалізниця» у квітні-травні 2020 року почала катастрофічно втрачати доходи від вантажних перевезень. Доходи від перевезень вантажів в травні впали на третину, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. При цьому навантаження в травні було вищим ніж місяцем раніше.
  • У цей же період «Укрзалізниця» повідомила про плани введення чотириденного робочого дня для збереження робочих місць залізничників. На такий крок компанія змушена була піти через падіння доходів.
  • У червні 2020 року Наглядова рада "Укрзалізниці" відсторонила від виконання повноважень в.о. члена правління, відповідального за вантажні перевезення, Романа Веприцького.
  • 3 липня 2020 року Кабінет міністрів України вніс зміни до складу правління АТ «Укрзалізниця», призначивши Івана Синякова в. о. члена правління.
  • Втрати «Укрзалізниці» через карантин за підсумками першого кварталу становили 7 мільярдів гривень, за підсумками 2020 року вони можуть скласти близько 16 мільярдів гривень.