Основна проблема у власників "євроблях" виникає вже після розмитнення, на етапі постановки машини на облік.
Власники автомобілів на європейських номерах стикаються з проблемами навіть після розмитнення "евроблях".
Про це повідомляє UBR. Основна проблема у власників "євроблях" виникає вже після розмитнення, на етапі постановки машини на облік, якщо в ході проходження експертної перевірки на кузові машини виявляються пошкодження або повна відсутність VIN-коду.
Читайте такожЗеленський підписав закони, що спрощують процедуру розмитнення авто на єврономерах
Як заявив автоюрист Іван Казачук, в цьому випадку автомобіль підлягає вилученню прямо під час експертизи в сервісних центрах МВС (МРЕВ).
Дана проблема виникає тому, що українці купували в ЄС старі авто і часто з пошкодженими VIN-кодами.
Іноді пошкодження коду може бути результатом корозії, але найчастіше код пошкоджують умисно.
"Самостійну перевірку VIN-номера потрібно зробити ще до зняття автомобіля з обліку. Просто подивіться, чи всі цифри, букви є, такі ж вони, як в техпаспорті, чи немає сторонніх втручань або іржі, яка не дозволить експерту в МРЕВ перевірити цей номер", – зазначив експерт.
Якщо ж у сервісному центрі вирішать, що номер умисно могли зробити нечитабельним, правоохоронці почнуть кримінальне провадження. У разі вилучення автомобіля, гроші, сплачені за розмитнення, поверненню не підлягають.
"Найчастіше факти критичних пошкоджень VIN-номера виявляються вже в сервісних центрах, коли пізно що-небудь робити", – говорить експерт.
"Якщо було втручання і VIN-код підроблений, тут основним завданням буде довести, що це зробив не нинішній власник, і що він лише став жертвою ситуації, оскільки купив машину вважаючи, що вона легальна. Від штрафу в 170 тис.грн власник "євробляхи" в даному випадку застрахований, тому що це штраф за те, що автомобіль не був розмитнений. А тут виходить така ситуація, що людина розмитнилася, але потім не змогла поставити машину на облік через такі ось моменти по VIN-номеру", - підкреслює експерт.
12 травня 2021 року президент України Володимир Зеленський підписав закони, що спрощують процедуру розмитнення авто на єврономерах.
15 червня 2021 року в Україні набули чинності нові правила розмитнення "євроблях".
Вживані автомобілі з європейською реєстрацією старше п'яти років, які були ввезені на територію України до кінця 2020 року, оподатковуються за пільговою ставкою податку на додану вартість та акцизного податку.
Сума акцизу залежить від віку автомобіля, обсягу і типу двигуна і не буде залежати від вартості.
Такі автомобілі тимчасово звільняються від оподаткування ввізним митом.
За пільговим механізмом може бути розмитнений один автомобіль однієї категорії одного власника.
на ті, що не відповідають екологічним нормам;
походять з держави-окупанта (держави-агресора);
ввезені з тимчасово окупованої території України.