COVID-19 пошкоджує органи людини вибірково - вчені

Результати дозволить розробити препарати, які запобігають поліорганній недостатності й смерті пацієнтів.

Коронавірус пошкоджує тільки певні людські органи, в тому числі легені, печінку, нирки, серце і нервову систему. Але не весь організм.

До такого висновку прийшли вчені іспанського Університету Сарагоси. Відкриття, результати якого опубліковані в журналі Chaos, дозволить розробити препарати, що запобігають поліорганній недостатності й смерті пацієнтів.

Для проникнення в організм, COVID-19 взаємодіє зі специфічним білком, який називається ангіотензинперетворюючого ферменту 2 (ACE2). Цей рецептор мають багато клітин організму, проте патоген вражає органи вибірково, що вказує на існування ще не відомого механізму зараження тканин.

Читайте також The Independent: Коронавірус викликає рідкісну хворобу у дітей, Вчені нашли причини

Вченим вдалося розробити математичну модель, за допомогою якої виявили 59 білків, що діють як основні активатори й впливають на інші органи людини.

Ланцюжок взаємодій викликає зміни в білках, що знаходяться за межами легень й впливає на вразливість органів до коронавірусу.

Таким чином, препарати, націлені на ці ланцюжки, допоможуть уникнути поліорганної недостатності від COVID-19, яка призводить у багатьох випадках до смерті пацієнтів.

Коронавірус в Україні станом на 14 серпня

• 13 серпня в Україні захворіла рекордна кількість людей - 1 тис. 732 особи. Також зафіксовано антирекорд щодо кількості госпіталізованих з COVID-19 - 330 людей.
  • Всього з початку епідемії в Україні захворіли 87 тис. 872 особи, померли - 2 тис. 011, одужали - 46 тис. 216.