Мін’юст прокоментував резонансне рішення ОАСК щодо Ситника

Міністерство не має ні правових підстав, ні повноважень на виконання цього рішення Окружного адмінсуду Києва.

Міністерство юстиції не може виконати рішення Окружного адміністративного суду Києва щодо виключення інформації про Артема Ситника як директора Національного антикорупційного бюро з Єдиного держреєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Читайте такожОфіс Президента не зараховує половину голосів під петицією за відставку Ситника - ЗМІ

Про це міністр юстиції Денис Малюська написав на своїй сторінці у Facebook.

"Мін’юст не може вносити зміни до Єдиного державного реєстру, щоб виконати будь-яке рішення Конституційного суду України або ж окремої ухвали. Зміни до інформації, що містяться у реєстрах, вносяться державними реєстраторами, а Мін’юст лише розглядає скарги на дії реєстраторів та вносить дані у ЄДР виключно за результатами розгляду таких скарг", - пояснив він.

Малюська наголосив, що ні правових підстав, ні повноважень виключати інформацію про Ситника як директора НАБУ з ЄДР немає, тому ці дані там залишаться.

Крім того, заявив міністр, питання, чи є НАБУ органом виконавчої влади, і досі однозначно не вирішене, адже КСУ у своєму рішенні вказав, що у НАБУ є ознаки центрального органу виконавчої влади, однак чіткого визначення про те, що це орган виконавчої влади не надав.

"Положення закону про НАБУ у частині процедури призначення директора НАБУ все ще чинні і залишаться такими до 17 грудня 2020 року... Статус-кво щодо НАБУ і його керівника не змінився - НАБУ як було, так і залишається повноцінно функціонуючим правоохоронним органом", - зауважив Малюська.

Однак, за словами міністра, він поділяє стурбованість ОАСК з цього питання, адже "прогалини у регулюванні після рішень КСУ виникають і їх необхідно врегульовувати".

"Скасування Ситника": що вирішив ОАСК

  • ЗМІ напередодні повідомили, що Окружний адмінсуд Києва ухвалив викреслити з державного реєстру інформацію про Артема Ситника як директора Національного антикорупційного бюро
  • 26 жовтня, суд вирішив поновити на посаді колишнього керівника другого підрозділу детективів НАБУ Олександра Карєєва, визнавши незаконним його звільнення. В рамках позову Карєєва видали окреме визначення про усунення причин і умов, що сприяють порушенню законодавства. У цій постанові суд зобов'язав Міністерство юстиції викреслити з Єдиного реєстру інформацію про Ситника як керівника НАБУ.
  • Підставою нібито є рішення Конституційного Суду, який визнав незаконним указ президента Петра Порошенка про призначення Ситника. Крім того, в ДБР повинні відправити вказівку порушити кримінальну справу за невиконання рішення КС.
  • Також постанову повинні направити в Кабмін, щоб там вжили заходів щодо дотримання антикорупційним бюро закону, і заступникам директора НАБУ, щоб вони прийняли рішення про те, хто виконуватиме обов'язки керівника.

Розгляд справи Ситника в суді

  • 9 липня Конституційний суд України розпочав розгляд справи щодо конституційності указу президента про призначення Ситника на посаду директора НАБУ.
  • Провадження було відкрите за конституційним поданням 51 народного депутата щодо конституційності указу президента від 16 квітня 2015 року про призначення Ситника директором НАБУ.
  • Автори клопотання вважають, що тодішній президент України Петро Порошенко, призначивши Ситника директором НАБУ, вийшов за межі своїх конституційних повноважень і порушив встановлену частиною 4 статті 5 Конституції заборону на узурпацію державної влади. Також вони вважають, що видання указу суперечить положенням частини 2 статті 6, частини 2 статті 8, частини 2 статті 19, пункту 31 частини 1 статті 106 Конституції, де міститься вичерпний перелік повноважень президента України.
  • Наприкінці серпня в ОП заявили, що визнання суддями КСУ неконституційним указ Порошенка про призначення Артема Ситника керівником НАБУ, стало результатом "спекулятивної кадрової практики" попередників.