Вчені побачили, як загине наша Сонячна система

Земля, швидше за все, загине, але далеко не всі планети чекає така доля.

Вчені виявили подібний на планету об’єкт, який обертався навколо карликової зірки. І ці спостереження дали ключову інформацію про те, що станеться, коли наше Сонце вичерпає свої ресурси й перетвориться на такий тип небесного тіла.

Як пише Newsweek, за останні десятиліття тисячі планет були виявлені на орбітах навколо інших зірок. Майже всі ці світила, як і Сонце, черпали свою енергію з ядерних реакцій у своєму ядрі. З часом вони вичерпували свій ресурс. А тоді вони перетворювалися на червоних гігантів.

Читайте такожВчені виявили у Чумацькому Шляху мільярди потенційно небезпечних планет-мандрівників

Сонце перейде до такого процесу через приблизно 5 мільярдів років. Коли це станеться, зірка розшириться і поглине Меркурій, Венеру і, вірогідно, Землю. Зрештою, ядро Сонця переживе колапс, після якого воно стане білим карликом – надзвичайно щільною, бляклою зіркою завбільшки з планету. Всі планети, які уціліють, почнуть наближатися до білого карлика і зіштовхуватися одна з одною. Зрештою від планет лишиться лише хмара кам’янистих уламків.

У своєму дослідженні вчений Крістофер Мансер з Університету Ворвіка виявили докази існування невеликого недоторканого тіла планетарного типу, яке обертається навколо білого карлика SDSS J122859.93+104032.9.

«Газоподібний планетарний диск навколо білого карлика був виявлений першим. І це на даний момент найбільш яскравий з відомих дисків, що робить його чудовим об’єктом для спостережень. Стеження за ним стало пілотним випробуванням, під час якого ми намагалися виявити будь-які події за час обертання матеріалу навколо білого карлика», - пояснив вчений.

Читайте такожСонце перетвориться на кристалічну сферу через 10 мільярдів років - астрономи

На подив вчених, вони виявили планетезималь – твердий об’єкт, утворений після зіткнення кам’яних об’єктів, які змішалися між собою. Утворений об’єкт має діаметр приблизно 600 кілометрів. І він надзвичайно щільний. Якби це було не так, гравітація білого карлика розірвала б його. На думку вчених, виявлена планетезималь – це ядро однієї з колишніх планет у загиблій системі.

Відкриття дає вченим підказку у пошуках відповіді на питання, що станеться з нашою Сонячною системою. Цілком вірогідно, що хоч перші три планети, серед яких і Земля, будуть знищені, решта уціліє.