Вчені вважають, що на Плутоні може бути океан у рідкому стані

Для перевірки гіпотези про існування рідкого океану вчені провели комп'ютерне моделювання еволюції Плутона.

Японські геофізики показали, що ізолюючий шар газогідратів може зберігати теплий рідкий океан під крижаною поверхнею холодного Плутона.

Відповідні висновки вчених опубліковані в журналі Nature Geoscience, передає Naked Science.

Влітку 2015 року космічний зонд New Horizons вперше зблизився з Плутоном і прислав перші детальні знімки поверхні карликової планети і її супутників. Найбільш інтригуючою на Плутоні виявилася рівнина Супутника - світла, витягнута і плоска крижана низина в районі екватора діаметром майже 1500 кілометрів.

Читайте такожАстрономи засумнівалися в існуванні Планети Х

Вчені спочатку припустили, що подібні рівні області можуть свідчити про присутність на Плутоні прихованого під льодом рідкого океану. З іншого боку, з урахуванням прадавнього віку і скромних розмірів карликової планети такий океан повинен був замерзнути вже дуже і дуже давно.

У новому дослідженні японські вчені демонструють механізм, завдяки якому Плутон може зберігати підлідний океан досі.

На їхню думку, під поверхнею рівнини Супутника є ізолюючий шар газових гідратів (клатратів), що утворилися з суміші замерзлої рідини (тут - в основному води) і газів (переважно метану). Вони погано проводять тепло і теоретично могли б забезпечити достатню ізоляцію для збереження рідини в більш глибоких шарах.

Для перевірки цієї гіпотези вчені провели комп'ютерне моделювання еволюції Плутона починаючи ще з формування Сонячної системи - як з ізолюючим шаром клатратів, так і без нього.

Розрахунки показали, що без газогідратів, які зберігають тепло, рідкий океан під поверхнею повинен повністю замерзнути за якийсь мільйон років. З іншого боку, при наявності ізолюючого шару цей процес розтягується на мільярд років і більше. Тому теоретично підповерхневий океан може зберігатися на Плутоні досі.

Як повідомляв УНІАН, наприкінці 2018 року космічний зонд NASA New Horizons наблизився до об'єкта Ultima Thule – найбільш віддаленої точки Сонячної системи, який фотографував відправлений з Землі зонд.