Художнє зображення гіпотетичної "Планети Х" Нібіру / фото Caltech/R. Hurt (IPAC)

Вчені висунули нову альтернативу гіпотетичній дев'ятій планеті Сонячної системи: ті ж дані можуть пояснюватися дією хмари дрібних транснептунових об'єктів.

Плутон і інші крижані тіла, що лежать в Поясі Койпера і ще далі за ним, на самих дальніх кордонах Сонячної системи, називають транснептуновими об'єктами (ТНО), пише Naked Science. "В останні роки серед них виявлено кілька десятків тіл, які виділяються незвичайними витягнутими орбітами. Наше уявлення про те, як влаштована Сонячна система - з вісьмома планетами - ніяк не в'яжеться з цими аномаліями. Тому часто їх пов'язують із впливом гравітації гіпотетичної дев'ятої планети", - пише видання.

За існуючими оцінками, вона повинна бути в кілька разів більшою за Землю та в 10 разів масивнішою, здійснюючи повний оборот навколо Сонця за 15 тисяч наших років. Однак спостерігати Планету X досі так і не вдається. Не дивно, що далеко не всі фахівці згодні з цією гіпотезою, висуваючи інші пояснення орбітальним аномаліям ТНО. Одна з таких версій розглядається і в новій статті, яка готується до публікації в Astronomical Journal.

Автори публікації - професор Американського університету в Бейруті Жихад Тума і Антранік Сефіліан із Кембриджського університету, припустили, що той же ефект може викликати гравітація великого диска дрібних крижаних тіл, що обертається за орбітою Нептуна. Маючи масу, порівнянну з масою можливої Планети X, такий диск був би дійсно практично невидимий для сучасних інструментів, і при цьому створював аномалії в рухах близьких об'єктів.