У 100 разів більша за Сонце: учені виявили найяскравіший в історії вибух наднової

Вибух наднової SN2016aps, який зафіксували 22 лютого 2020 року за 4,5 мільярда світлових років від Землі, визначили як найяскравіший за всю історію астрономічних спостережень.

Про це пише Science alert з посиланням на висновки дослідників.

За словами науковців, ця зірка була найяскравішою за всі вибухи наднових. Крім того, вона також має певні особливості, що роблять цю зірку рідкісною у порівнянні з іншими такими вибухами.

Читайте також50 років аварії на "Аполлоні-13": з'явилися нові знімки з борту космічного корабля

Відтоді як SN2016aps виявили у космосі 2016 року, астрономи уважно стежили за тим, як космічний об’єкт гасне з часом – процес, що відбувається досі.

Загальна кінетична енергія вибуху досягла енергії знаменитої наднової 1998 року, але яскравість була у 40 разів більшою.

«При народженні ця зірка була щонайменше у 100 разів більшою за масу Сонця», – пояснюють астрономи.

Водночас малоймовірно, що SN2016aps могла сама по собі викликати такий колосальний вибух, вважають вчені.

«Ми визначили, що в останні роки перед тим, як вона вибухнула, зірка випустила масивну газову оболонку, оскільки сильно пульсувала. Зіткнення осколків з цією оболонкою призвело неймовірний за яскравістю вибух SN2016aps. Це додало хмизу у вогонь», – пояснили в Університеті Бірмінгему.

Дослідники також виявили високий рівень водню, що викликає подив, бо масивні зірки зазвичай викидають більшу частину водню напередодні вибуху. Але у цієї загадки є відповідь: SN2016aps була колись двома окремими зірками, які з часом злилися.

Як повідомляв УНІАН, американське космічне агентство NASA розглядає можливість перетворити один з кратерів на Місяці на телескоп.