Геологи знайшли зразки первинних порід Землі на Гаваях

Сьогодні геологи активно дискутують про те, коли в надрах Землі запустилися тектонічні процеси, коли виникли її перші континенти, і коли наша планета отримала свій магнітний щит, який захищає життя від космічних променів, сонячного вітру.

Вчені виявили у викидах вулканів на Гавайських островах сліди порід, що сформувалися лише через 50 мільйонів років після народження Землі і охолодження її первинної матерії, йдеться в статті, опублікованій в журналі Science, як пише "РИА Новости".

"Ми знайшли в цих породах геохімічні маркери, що сформувалися майже 4,5 мільярди років тому. Нам було особливо приємно знайти настільки древні сліди в породах, що сформувалися зовсім недавно. Ми поки не знаємо, як їм вдалося "вижити" протягом такого тривалого часу, але у нас є певні ідеї на цей рахунок", — заявила Андреа Мундль (Andrea Mundl) з університету Меріленда в Коледж-Парку (США).

Щодо цього немає єдиної думки. За останні роки теоретики і геологи-практики знайшли безліч доказів на користь того, що рух тектонічних плит могло бути запущено практично відразу після народження Землі, так і через майже мільярд років після її появи на світ. Нещодавно геологи знайшли ймовірні сліди первинної кори Землі на північно-сході Канади, які вказали на те, що тектоніка запустилася далеко не відразу.

Мундль і її колеги знайшли зразок більш глибинних порід часів створення Землі", вивчаючи викиди вулканів на Гавайських островах. Аналізуючи частки ізотопів в породах, які були викинуті на поверхню Землі у 1959 році під час виверження вулкана Кілауеа, вчені помітили щось незвичне – частки ізотопів гелію і вольфраму в них були не схожими ні на що на Землі.