Головна зміна полягає в тому, що починаючи з наступного оновлення iOS 14, користувачі зможуть самі вирішувати, чи дають вони дозвіл на відстеження деяких їхніх даних в інтересах рекламодавців.
Корпорація Apple представила оновлення політики конфіденційності, яке дає користувачам більше можливостей вирішувати, як використовуються їхні особисті дані.
Читайте такожApple працює над бюджетною версією AirPods Max
Головна зміна полягає в тому, що починаючи з наступного оновлення iOS 14, яке має вийти навесні, користувачі зможуть самі вирішувати, чи дають вони дозвіл на відстеження деяких їхніх даних в інтересах рекламодавців. Йдеться про так званий ідентифікатор для рекламодавців (IDFA) - унікальний ідентифікаційний номер, що присвоюється гаджетам Apple і допомагає, наприклад, у видачі користувачам контекстної реклами. Досі сторонні розробники і рекламодавці могли вільно отримувати доступ до IDFA і тим самим відслідковувати активність конкретного користувача, використовуючи це при пропозиції таргетованої реклами. Тепер користувач буде сам вибирати, чи готовий він дати тим або іншим третім сторонам доступ до IDFA — при спробі програми використовувати цей ідентифікатор користувач буде отримувати повідомлення, після чого він повинен дати згоду на це або відмовитися, передає kommersant.
Організації, що займаються захистом прав споживачів і питаннями конфіденційності, давно називають таку практику передачі IDFA незаконною. Передбачається, що після оновлення більшість користувачів відмовиться передавати дані про IDFA третім сторонам: як випливає з опитування компанії Tap Research, 85% користувачів заявили, що вони не стали б давати додаткам можливість відстеження, якби було можна вибирати.
Apple оголосила про намір змінити політику конфіденційності ще минулого літа, і вже тоді це викликало невдоволення Facebook, для якої реклама є одним з основних джерел доходу. Глава Facebook Марк Цукерберг заявляв раніше, що введена Apple зміна «загрожує персоналізованій рекламі, на яку покладаються мільйони представників малого бізнесу в пошуку своїх споживачів і в досягненні їхньої уваги. На цьому тижні Цукерберг знову заявив, що оновлення може погіршити доходи компанії в першому кварталі, і звинуватив Apple у зловживанні домінуючим становищем. Інший технологічний гігант, який також отримує від цифрової реклами значну частину доходу, компанія Google вже заявила, що вона більше не буде використовувати дані IDFA.