Науковці знайшли на Землі аномальне місце: це важливо для пошуків життя на Марсі

Дослідники поставили під сумнів припущення про те, що мікроорганізми населяють всі середовища нашої планети.

Науковці виявили місце на Землі, де не побачили жодного живого організму. Таке відкриття може стати у пригоді під час пошуків життя на Марсі.

Аномалію зафіксували на льодовику Шеклтона в Антарктиді, пише IFLScience.

Різні мікроорганізми живуть майже повсюдно: від дна океану до вершини найвищої гори. У тілі людини їх трильйони, і вони можуть вижити навіть у холодній космічній порожнечі. Однак команда американських екологів-мікробіологів знайшла місце, де відсутнє будь-яке мікробне життя.

"Життєздатні мікроби були виявлені навіть у найбільш несприятливих умовах навколишнього середовища, і поширена думка, що всі середовища на Землі мають містити мікроорганізми. Це припущення, швидше за все, неправильне", - йдеться в опублікованих результатах дослідження.

На льодовику Шеклтона унікальне поєднання холоду, сухості та солоності створює одне з найменш гостинних середовищ на планеті. Науковці проаналізували понад 200 зразків ґрунту з цієї місцевості в пошуках доказів мікроскопічного життя. Переважна більшість зразків справді містили деяку кількість розпізнаваного ДНК мікроорганізмів, проте приблизно у 20% дослідники не змогли виявити нічого.

Читайте такожНа Марсі знайшли воду"Ми не стверджуємо, що ми виявили "безжиттєві" або "стерильні" землі, як і те, що визначили поріг низької температури, придатної для життя. Однак наша нездатність виявити мікроби або мікробну активність в певних зразках ґрунту може говорити про те, що ця земля демонструє межу мікробної активності та виживання, обумовлену холодними, сухими та солоними умовами навколишнього середовища", - кажуть науковці.

Дослідники також співвіднесли результати пошуків мікроорганізмів на Землі із перспективами пошуків позаземного життя, зокрема, на Марсі.

"Комбінація умов, виявлених у поверхневих ґрунтах льодовика Шеклтона, ... аналогічна умовам на поверхні Марса. Враховуючи, що марсіанські землі набагато старші, перебувають в аналогічних або навіть більш суворих умовах і містять ще вищі концентрації тих же солей, ... наші результати показують, що пошук активного життя в поверхневих шарах ґрунту на Марсі навряд чи дасть позитивні результати",- наголошується в дослідженні.