МОН розробило проект національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на десять років: що вона передбачає

Станом на вересень відкрито 633 інклюзивно-ресурсних центри, а в минулому навчальному році 35,14% шкіл мали інклюзивні класи.

Міністерство освіти і науки розробило проект національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки та план заходів з її реалізації.

Як повідомляє прес-служба МОН, документ направлено на погодження до уповноваженого президента з прав людей з інвалідністю, Мінсоцполітики, МінТОТ, Мінфіну, Мінекономіки та Національної асамблеї людей з інвалідністю.

Що передбачає стратегія

Зазначається, що розроблена стратегія дозволить створити умови для навчання у районах або об'єднаних громадах кожній особі відповідно до її особливих освітніх потреб, підвищити рівень підготовки педагогів та удосконалити механізми фінансування.

Етапи реалізації документа

Згідно зі стратегією, реалізація вищезгаданих завдань відбуватиметься в два етапи.

Читайте такожОсвіта в умовах пандемії: експерт розповіла, як перевести дитину на дистанційне навчання

Так, на першому етапі (2020-2028 роки) передбачено створення цілісної законодавчої бази у сфері інклюзивної та спеціальної освіти, забезпечення підготовки педпрацівників та засобів для інклюзивного навчання, створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища.

На другому етапі, з 2029 по 2030 роки, планується проаналізувати результати реалізації стратегії та визначити стратегічні напрями подальшого розвитку інклюзивної освіти на 2030-2040 роки.

Що було раніше

За даними МОН, станом на вересень відкрито 633 інклюзивно-ресурсних центри, які прийшли на заміну психолого-медико-педагогічним консультаціям, а в минулому навчальному році 35,14% шкіл мали інклюзивні класи.