Після послаблення жорстких карантинних обмежень зросла кількість звернень та скарг громадян на порушення "мовного" закону у сфері обслуговування.
Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь заявляє про зростання кількості скарг на порушення "мовного" закону представниками органів державної влади та місцевого самоврядування.
На своїй сторінці у Facebook він написав, що лише за останній місяць надійшло 25 таких скарг, тоді як з початку року близько 100.
Загалом, додав Кремінь, з початку року надійшло 1 тис. 357 повідомлень від громадян про порушення "мовного" закону.
Читайте такожУ центрі Львова побили вуличного музиканта й потрощили його техніку за пісні російською мовою (відео)
За його словами, аналіз даних про порушення прав громадян на отримання інформації та послуг українською засвідчив, що після послаблення жорстких карантинних обмежень зросла кількість звернень та скарг громадян щодо порушення закону у сфері обслуговування.
Кремінь додав, що за порушення статті 30 закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної" п'яти суб'єктам господарювання винесені попередження. При цьому він нагадав, що у разі повторного протягом року порушення накладається штраф.
"Більшість із суб’єктів господарювання, яким винесені попередження, на вимогу уповноваженого протягом 30 днів усунули порушення, як цього вимагає закон", - зауважив він.
У зв'язку з цим Кремінь нагадав, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна. "Лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін", - додав він.