Обслуговування українською: мовний омбудсмен розповів про найпопулярніші скарги

Переважно звернення надходять із Києва та області.

Майже за місяць дії нових норм мовного закону до Уповноваженого із захисту державної мови звернулося понад шість сотень громадян з різних куточків України.

За словами мовного омбудсмена Тараса Креміня, з 16 січня до 11 лютого він отримав 605 скарг і прохань про консультацію.

«Найбільше звернень та скарг продовжує надходити із Києва та Київської області — 276. У східних, південних та західних областях України незначна кількість можливих порушень. Наприклад, Луганська область — 7, Миколаївська — 6, Донецька — 4, Тернопільська — 4, Херсонська, Рівненська, Івано-Франківська, Закарпатська, Хмельницька — по 2 звернення», — розповів Кремінь.

Переважно люди звертаються через відсутність української версії веб-сайтів інтернет-магазинів та сайтів, які надають інші послуги — 281 звернення.

Читайте також"Слуги народу" пропонують скасувати штрафи за порушення мовного законуЩе 126 громадян поскаржилися на порушення своїх прав, перешкоди чи обмеження у користуванні державною мовою у сфері обслуговування. Найбільше таких порушень — 53 — зафіксовано у Києві.

«Продовжує надходити інформація щодо використання недержавної мови деякими депутатами місцевих рад міст Миколаєва, Одеси, Дніпра, Запоріжжя, а також щодо можливих порушень мовного законодавства у сфері освіти», — зазначив омбудсмен.

Закон про мову в Україні: що відомо

  • 16 січня набула чинності низка норм закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної» щодо обслуговування споживачів українською мовою.
  • Зокрема, мовою обслуговування споживачів України була визнана українська мова, а інформація про товари та послуги — зокрема й в інтернет-магазинах та інтернет-каталогах — тепер має надаватися державною мовою, хоча й може дублюватися іншими. За порушення мовного законодавства у сфері обслуговування передбачено штраф від 5 100 до 6 800 грн.
  • Цей закон Верховна Рада ухвалила 25 квітня 2019 року, а його статті впроваджуються поетапно. Штрафувати за відмову спілкуватися з клієнтами українською мовою будуть з 16 липня 2022 року.
  • Мовний омбудсмен розповів про покарання для депутатів за відмову говорити українською.
  • Згідно з результатами опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології, 61,7% українців підтримують норму закону про обслуговування споживачів українською мовою, не підтримують - 34%, а ще 4,2% не визначилися зі своєю думкою.