За виручені кошти від продажу літака міська рада закупила для ЗСУ три американські дрони.
У Тернополі з третьої спроби продали демонтований пам’ятник радянським льотчикам і купили на виручені кошти дрони для ЗСУ.
Як повідомили УНІАН у прес-службі міської ради, корпус радянського літака МІГ-17, який раніше височів на постаменті на пр. С. Бандери, продали на аукціоні за 360 тис. грн. з ПДВ.
Попередньо аукціон двічі не відбувався через відсутність охочих придбати літак. Лот продали з третьої спроби, аукціон провели для єдиного учасника, яким стала місцева будівельна компанія "Креаторбуд".
За вторговані від продажу літака кошти, а також додані з міського бюджету мерія закупила для ЗСУ три американські дрони. Після того, як учора в соцмережах тернополяни почали обговорювати ціни і стверджувати, що на виручені кошти можна було купити більше квадрокоптерів, сьогодні міська рада оприлюднила ціни, за якими купувала обладнання.
"Придбано квадрокоптери DJI Mavic 3 Fly More Combo – 2 штуки (країна походження США, ціна за одиницю 133 780, 5 грн.) та DJI Mavic 2 Enterprise Advanced (High Resolution Radiometric Thermal) – 1 штука (країна походження США, ціна за одиницю – 271 876 грн.) Варто врахувати і те, що часто заявлені ціни в інтернеті на такого типу обладнання можуть щоденно коливатись з різних причин, зокрема, це залежить від наявності такого обладнання на складах, термінів поставки та форми розрахунків, адже багато хто з підприємців працюють лише за готівку", – йдеться в повідомленні мерії.
В міській раді пояснили, що купили ті моделі, які замовили представники тернопільської артбригади. Найближчими днями куплену техніку відправлять бійцям на фронт.
Літак демонтували уночі 13 квітня цього року як радянський символ.
Минулого року міськрада ініціювала електронне опитування тернополян, заявивши, що пам’ятник перебуває в аварійному стані і потребує ремонту або демонтажу. Тернополяни більшістю голосів обрали ремонт. Відтак у мерії тоді відмовилися від демонтажу.
Про аварійний стан композиції в міській раді вели мову ще з 2012 року, коли при мерії вже створювали комісію. Тоді було подано чимало рекомендацій, як і минулого року. Однак в міськраді їх чомусь не втілили.
До цього Тернопільська міська рада вже двічі погоджувала демонтаж літака. Вперше це робили у 1992 році, одразу після здобуття Україною незалежності.
А у 2010 році депутати знову підтримали демонтаж літака, правда лише після повторного голосування. Тоді Державний музей авіації України попросив надати для їхньої експозиції літак з постаменту. Тоді ідея демонтажу викликала тривалі дискусії. Зокрема, тодішній депутат міськради, командир місцевої 11-ї окремої артилерійської бригади Сергій Корнійчук висловив переконання, що не можна демонтувати літак, "який є однією із візиток Тернополя", не порадившись з громадою. Натомість прибічники демонтажу літака наголошували, що історичної цінності літак не становить, оскільки він був випущений вже після Другої світової, а тому не може бути пам’ятником льотчикам війни. Депутати, які підтримували ідею збутися літака, також вказували, що одразу біля літака споруджено пам’ятний курган борцям за волю України, і таке сусідство не є доречним.
Монументальну композицію з літаком у Тернополі встановили у 1972 році як данину пам’яті загиблим у Другій світовій війні льотчикам.