МІГи над Чорним морем: чи варто боятися анонсованого Путіним "патрулювання"

Думка

Президент Росії Володимир Путін заявив, що РФ планує використовувати літаки МІГ-31К, які є носіями гіперзвукових ракет X47 M2 "Кинджал", для патрулювання у повітряному просторі над Чорним морем. Нагадаю, МІГ-31К – це той самий тип літака, зліт якого ми по всій країні фіксуємо, і "завдяки" якому одразу лунає повітряна тривога. В цьому питанні нічого не зміниться.

Не зміниться нічого і в питаннях загрози, бо ракета X47 M2 "Кинджал" може летіти на тисячі кілометрів. Тому немає жодної різниці, зроблять пуск над Каспієм, чи над Чорним морем, чи над Білоруссю, чи в районі Воронежа (і вона на цей Воронеж впаде). Загроза однакова для всієї країни, і лунати повітряна тривога буде завжди.

"Кинджал" може летіти на тисячі кілометрів. Тому немає різниці, зроблять пуск над Каспієм, чи над Чорним морем

Те, що росіяни змінюють маршрут цих літаків - виключно морально-психологічний тиск на населення України. Ракет "Кинджал" мало. Тому вони не будуть їх використовувати кожного разу, коли будуть підіймати літаки. Однак тут є інший момент. Це нібито патрулювання буде виснажувати ресурс російських літаків, бо МІГ-31 - це літак, який, по-перше, вже більше ніж тридцять років не виробляється у Росії. Увесь парк, який в них є, тримається на постійному обслуговуванні та ремонті.

До слова, не кожен МІГ-31 є носієм "Кинджалів". Вони проходять модифікацію. Якщо не помиляюся, у росіян є дві ескадрильї з парку МІГів-31, які є носіями "Кинджалів", і деякі з цих літаків вже сьогодні перебувають на ремонті. Бо коли вони в Білорусі влаштовували "перфоменс" кожного дня, проводячи злети задля увімкнення повітряної тривоги в Україні, був виснажений ресурс силових установок. Деякі з них почали демонструвати помпаж (зривний режим роботи авіаційного турбореактивного двигуна, порушення газодинамічної стійкості його роботи, що супроводжується ударами в повітрозабірнику через протік газів, димленням вихлопу двигуна, різким падінням тяги і потужною вібрацією, яка здатна зруйнувати двигун, - УНІАН), коли їх запускали.

Зміна маршруту цих літаків - виключно морально-психологічний тиск на населення України

Тож і цим рішенням про "патрулювання" вони собі роблять тільки гірше.

У росіян ще є МІГи-31, які можна переробити на носія "Кинджалів". Максимум, за півроку, можливо, навіть швидше. Але з нуля вони не зможуть відновити виробництво МІГів-31. Ці літаки мали у своєму складі деякі частини, які вироблялися в інших країнах Радянського союзу. Та й ліній виробництва зараз у них не існує. Врешті, вони виробництво танків Т-80 не можуть відновити, а тут така техніка, як МІГ-31. Тому це для них - велика проблема.

Олександр Коваленко, військово-політичний оглядач групи "Інформаційний спротив"