Зазначається, що переходити з одного типу винищувачів на інший без проходження спеціального курсу заборонено.
Коли мова заходить про пілотів винищувачів, логічно припустити, що зазвичай пілоти використовують літаки одного типу. Так відбувається в тому числі у Військово-повітряних силах США. Але чи завжди йдеться про пілотування одним і тим самим літаком?
Як розповідає ресурс Slash Gear американські пілоти отримують кваліфікацію MDS, яка прив'язує хїх до певного типу літака для отримання сертифіката на керування ним. Переходити з одного типу винищувачів на інший без проходження спеціального курсу заборонено. Але чи говорить це про те, що пілоти завжди керують літаком з одним і тим же номером на хвості?
Відповідь на це запитання – ні. Справа в тому, що технічне обслуговування та експлуатація літака відбувається за певним графіком. Тож екіпажі розподіляють на ті борти, які є в наявності, що означає, що пілоти керують різними винищувачами.
Буває, що на рейці кабіни або фюзеляжі нанесені імена, які поєднують технічного спеціаліста чи пілота з літаком. Але це не означає, що цей конкретний пілот завжди літає саме на цьому літаку.
Але, як і в усьому, є винятки. Деякі пілоти все ж літають на одних і тих же бортах. До прикладу, йдеться про демонстративні команди.
"Група "Thunderbirds" ВПС США літає на шести літаках F-16, пофарбованих у характерні червоний, білий і синій кольори. Кожен пілот пов'язаний з конкретним літаком з певним номером протягом усього сезону — принаймні, це випливає з нумерації ролей пілотів", – додає ресурс.
Пілотування літаків F-16C Thunderbirds вимагає точності, а робота з одним і тим же літаком забезпечує необхідну стабільність для виконання знаменитих формацій.
Схожа система існує також для команди F-35A Demo Team і для міжнародних сольних пілотажних груп. До прикладу, в турецькій групі SoloTürk спеціально пофарбований літак стає літаком, на якому один або два пілоти-демонстратори літають знову і знову. Водночас, якщо щось ламається або літак виводиться з експлуатації для перевірки, на зміну приходить інший борт. У цьому випадку пілоти мають пристосовуватися.
Пілоти-випробувачі, своєю чергою, можуть керувати одним і тим самим літаком протягом місяців. Справа в тому, що перевірити треба не лише борт, а датчики, електропроводку чи програмне забезпечення.
"Це найпоширеніші випадки, але можуть бути літаки з унікальними модифікаціями для виконання місій, такими як спеціальні контейнери або секретне обладнання, на яких ті самі пілоти можуть літати частіше через необхідність додаткового навчання", – констатують автори.
Раніше ми розповідали про те, чи є в цивільних осіб шанси керувати бойовими винищувачами та навіть володіти ними. Насправді ця мрія не така вже нездійсненна, але є багато нюансів – принаймні у США.
Продаж бойових літаків приватним особам заборонений урядом США. Але існує можливість легально придбати виведені з експлуатації військові літаки. Проте всі системи озброєння та чутливе обладнання повинні будуть демонтувати.