Літаки F-16 виявилися дорожчими за винищувачі 5 покоління, - аналітики

Через захмарну ціну Перу може відмовитися від F-16 Block 70 на користь Gripen або Rafale.

Американські літаки F-16 виявилися дорожчими за F-35 - "представників" сімейства малопомітних багатофункціональних винищувачів "п'ятого покоління". Як пише Defence Express, Агентство військового співробітництва Міноборони США (DSCA) оприлюднило дозвіл на продаж Перу винищувачів F-16 Block 70. Вартість становить 3,42 млрд доларів, що означає близько 285 млн доларів за літак.

"Гранична ціна на американські винищувачі, яка закріплена у дозволі від Агенції військового співробітництва міноборони США, складає 3,42 млрд доларів за 12 винищувачів (10 в одномісній, 2 у двомісній версії). І це з формальним набором озброєння у вигляді 12 ракет AIM-120C-8 та 12 AIM-9X, а також лише двома наборами запасних частин  - два запасні двигуни, радара, бортових комп'ютерів тощо", - пише видання.

Як зазначають аналітики, ціна виявилася навіть вищою, ніж у пропозиції для Філіппін, які навесні отримали розрахунок у 279 млн доларів за аналогічні F-16. Таким чином, американські літаки четвертого покоління вартують дорожче, ніж F-35. Для порівняння: у межах останньої угоди з Грецією США дозволили продаж 40 F-35 на 8,6 млрд доларів, що становить 215 млн за одиницю.

Аналітики зазначають, що за таких умов Перу, ймовірно, зробить вибір на користь європейських літаків. Шведський Gripen E/F обходиться приблизно у 138 млн доларів за одиницю (за контрактом із Таїландом), а французький Rafale - у 225 млн євро (за останньою угодою з Сербією).

На рішення Перу може вплинути також локалізоване виробництво Gripen у Бразилії. Водночас США зберігають важелі тиску, адже саме американські General Electric постачають двигуни F414 для шведських винищувачів. Теоретично Вашингтон може гальмувати їхній експорт, як це було з індійськими літаками Tejas.

"У США залишається козир у рукаві - постачання двигунів F414 від General Electric для Gripen. І на практиці їх постачання навіть можливо не блокувати за правилами ITAR (International Traffic in Arms Regulations). Достатньо просто гальмувати їх відправлення, як для індійських Tejas. Окрім того, у США все одно прийдеться закуповувати озброєння для Gripen", - констатують аналітики.

Вони зазначають, що французькі Rafale залишаються найбільш незалежним від США варіантом, однак попит на ці винищувачі вже сформував чергу на поставку, яка сягає дев’яти років.

Літаки F-16 - останні новини

Нагадаємо, попри появу новітніх винищувачів п’ятого покоління, досвідчені пілоти віддають перевагу F-16. Зокрема, канадський льотчик-випробувач Біллі Флінн, що має досвід польотів на більш ніж 80 типах літаків, вважає, що одномоторний F-16 Fighting Falcon відрізняється від новіших машин простотою, маневреністю та орієнтацією на пілота. За більш ніж пів століття цей літак довів свою ефективність, про що свідчить використання їх пілотами багатьох країн.

Вас також можуть зацікавити новини: