F/A-XX є одним із двох винищувачів шостого покоління, які зараз розробляють у США.
Компанія Northrop Grumman опублікувала концептуальну візуалізацію своєї пропозиції для ВМС США щодо винищувача нового покоління F/A-XX, призначеного для базування на авіаносцях. Про це повідомляє The War Zone.
На зображенні показали ніс, кабіну пілота та передню частину фюзеляжу літака, який, ймовірно, готується до зльоту з палуби авіаносця.
Повітрозабірники хочуть встановити у верхню частину фюзеляжу - одразу за кабіною пілота. Не можна виключати, що таким чином розробники хочуть зменшити помітність літака.
Носова частина, ймовірно, є доволі широкою, що дозволяє встановити великорозмірну РЛС. Кабіна літака розрахована на одного пілота, хоча не можна виключати, що існуватиме й двомісна модифікація.
Загалом літак дещо схожий на Northrop/McDonnell Douglas YF-23 - проєкт багатоцільового винищувача п'ятого покоління, який здійснив перший політ у 1990 році.
Прототип YF-23 програв у конкурсі YF-22, який згодом перетворився на те, що ми знаємо як F-22 Raptor.
F/A-XX і є одним із двох винищувачів шостого покоління, які зараз розробляють у Сполучених Штатах. Це ініціатива Військово-морського флоту США, покликана створити винищувач нового покоління, який має замінити F/A-18E/F Super Hornet і доповнити F-35C.
Станом на березень цього року у програмі брали участь дві компанії - Northrop Grumman і Boeing. Ще одна - Lockheed Martin - вибула зі змагання.
Окрім флоту, винищувач шостого покоління хочуть отримати і Повітряні сили США. Цей літак отримав назву F-47, а його розробником обрали компанію Boeing.