"Сан-Паулу" визнали занадто дорогим і небезпечним для ремонту, тому його затопили у відкритому морі.
У 2023 році Бразилія прийняла суперечливе рішення затопити свій єдиний авіаносець "Сан-Паулу". Причиною стали не лише технічні проблеми, а й екологічні ризики, пов’язані з утилізацією судна, пише Slash Gear.
Авіаносець мав довгу історію: він був побудований для французького флоту під назвою "Фош" і використовувався до появи нового флагмана "Шарль де Голль". У 2000 році корабель придбала Бразилія за 12 мільйонів доларів і перейменувала на "Сан-Паулу". Втім, він швидко перетворився на проблему для ВМС. Вибух у машинному відділенні у 2004 році та масштабна пожежа у 2012-му зробили його експлуатацію надзвичайно дорогою та небезпечною. За оцінками, ремонт потребував понад 80 мільйонів доларів, але ці інвестиції визнали недоцільними.
У 2019 році Бразилія намагалася продати авіаносець навіть за символічну суму, однак покупців не знайшлося. Ситуацію ускладнила наявність небезпечних матеріалів, зокрема азбесту. Через це Туреччина відмовилася приймати корабель на утилізацію, а жоден інший порт не погодився його прийняти.
У результаті уряд ухвалив рішення про контрольоване затоплення. Судно було відправлене у відкрите море та опущене на глибину близько 5 тисяч метрів за 350 кілометрів від узбережжя. За офіційною версією, це дозволило мінімізувати ризик забруднення океану.
Екологи розкритикували рішення, вказуючи, що уряд знехтував можливістю екологічно безпечної утилізації. "Можна було вжити екологічно відповідальних заходів, але знову ж таки, до важливості захисту океанів поставилися з недбалістю", – заявив Леандро Рамос із Greenpeace Brazil.
Замість символу військової могутності "Сан-Паулу" залишив по собі слід як дорогий та небезпечний баласт, якому не знайшлося місця ні в гаванях, ні у флоті.