Відповідь не менш цікава, ніж саме питання.
Навіть якщо ви не маєте глибоких знань у точних науках, таких як математика, геометрія та фізика, ви все одно розумієте, як вимірюється відстань. Зрозуміло, що найшвидший шлях від точки А до точки Б — по прямій, але чому тоді пілоти цим не користуються? Дізнайтеся, де не літають літаки і чому іноді потрібно "зробити гак".
Раніше ми розповідали, чи може літак полетіти в космос, просто набравши висоту.
Дипломований диспетчер з планування польотів Анастасія Троян в коментарі УНІАН дала детальну відповідь на це питання. Вона пояснила:
"Якщо ми беремо звичайну карту, на якій зображення пласке, то на ній маршрут літака виглядатиме, як пряма лінія. Але наша планета не пласка, а має еліпсоїдну форму, і літаки насправді літають по великих дугах".
Іншими словами, це означає, що лінія, проведена на глобусі або карті, в житті перетворюється на дугу. Крім того, літаків багато, і аби вони не заважали один одному, потрібно прокласти для кожного індивідуальний зручний маршрут.
Анастасія Троян каже, що відсутність літаків над Тихим океаном - це міф. Насправді, маршрути такі є, до прикладу, над цим океаном виконуються рейси з Японії чи Австралії у США або в Канаду:
"У разі виконання таких рейсів літакам краще летіти у східному напрямку, тобто саме через Тихий океан, оскільки це буде значно швидше – переліт може тривати від 10 до 15 годин".
Експертка зазначила, що якщо за цими ж маршрутами летіти у західному напрямку, то доведеться зробити дуже багато зупинок і пересадок, а тому часу на дорогу доведеться витратити набагато більше. Саме тому питання, чому над Австралією не літають літаки, навіть не стоїть - за словами експерта, літаки літають і з Австралії, і над Австралією, і до Австралії, і навіть через неї.
Інша справа - чому літаки не літають над Антарктидою. Континент знаходиться біля південного полюса Землі, і над нею не літають звичайні пасажирські літаки. Але Анастасія Троян навела приклад винятку - за її словами, над узбережжям Антарктиди чартерні рейси, до прикладу, з Австралії, можуть здійснювати короткотривалі туристичні оглядові польоти.
Звичайні пасажирські літаки не літають над Антарктидою у зв’язку з безпековою ситуацією – там немає аеропортів для аварійної посадки, а ще дуже низька температура (може опускатися нижче -60 градусів). За правилами авіації, борт не можна відправити за маршрутом, на якому для нього немає аеродрому, який підходить для здійснення екстреної посадки. Навіть якщо літаку вдасться приземлитися в Антарктиді, є велика імовірність того, що через низьку температуру повітря пасажири загинуть до прибуття рятувальних служб - зазначила експертка.
Крім того, над Антарктидою літаки не літають через магнітні аномалії, які дуже сильно ускладнюють навігацію, – виникають сильні збої в роботі GPS, дуже нестабільний радіозв’язок. Через це може не вдатися зв’язатися з рятувальними службами, і вони можуть не зрозуміти, де знаходиться борт.
Інше питання, яке ми задали експертці, було в тому, чому літаки не літають через Північний полюс, але вона розвіяла і цей міф. Досвід диспетчера показує, що в тому секторі значно краща ситуація зі зв’язком, - з GPS-ом набагато менше проблем, аніж над Антарктидою, тому через Північний полюс літакам також можна літати, оскільки у разі позаштатної ситуації вони зможуть зробити екстрену посадку, наприклад, у Канаді, Норвегії чи Гренландії.