Відповідь криється у кількох важливих нюансах.
Ви коли-небудь замислювалися, як пасажирські чи вантажні поїзди зберігають рівновагу, заходячи на круті повороти? Відповідь криється одразу у кількох важливих аспектах, розповідає ресурс Wion.
Певні особливості дозволяють потягам безпечно рухатися по поворотах у всьому світі. Серед них – форма і конструкція колес. Ви, мабуть, не помічали, але колеса потягів мають злегка конічну форму, а не плоску. І ця особливість допомагає рухомому складу утримувати рівновагу.
Крім того, колеса поїзда мають невеликий виступ, який називається фланцем. Він убезпечує від зсувів колес з рейок.
Автори згадали і про особливості поворотних колій. Виявляється, вони часто мають нахил, при якому зовнішня рейка піднята над внутрішньою. І він допомагає протидіяти відцентровій силі, що штовхає поїзд назовні, завдяки чому вага залишається рівномірно збалансованою, і вагони не перевертаються.
Як сказано в матеріалі, сучасні потяги використовують спеціальні системи підвіски та "візки" (рами, що утримують колеса) для поглинання нерівностей і забезпечення невеликого обертання колісних пар. Це дозволяє потягу залишатися стабільним на нерівних поворотах.
До того ж, машиністи знижують швидкість на поворотах, аби зменшити бічну силу. Гальма та обмеження швидкості також грають важливу роль у запобіганні сходженню поїзда з рейок.
"Деякі сучасні потяги використовують технологію нахилу, завдяки якій вагони потяга нахиляються всередину на поворотах. Це допомагає їм проїжджати круті повороти на вищих швидкостях, забезпечуючи комфорт пасажирам", – йдеться в матеріалі.
Не менш важливим аспектом є регулярне технічне обслуговування залізничних колій. Провідну роль у безпечному проходженні поворотів відіграють також точне вирівнювання колій та встановлення "контрольних рейок" на найкрутіших поворотах.
Раніше ми також розповідали про те, чому літаки не літають по прямій та оминають Антарктиду.