Розповідаємо, як називається язичок на консервній банці й навіщо в ньому маленький отвір.
Маленький отвір на "язичку" банки з газованою водою - зовсім не випадкова деталь. Багато хто її зовсім не помічає, інші думають, що він призначений для трубочки, але це не так. Насправді цей елемент має свою функцію, і ця дрібниця - результат інженерної знахідки, яка зробила бляшані банки зручнішими та безпечнішими. Розповідаємо, як з'явилися і для чого потрібні кільця на банках із газованою водою насправді.
Нагадаємо, раніше ми розповідали, що дослідники знайшли мікропластик у двох популярних напоях.
Ймовірно, кожен із нас колись клацав "язичком" банки з газованою водою або намагався просунути в отвір на ньому соломинку, вважаючи, що так і було задумано. Багато хто вважає маленький отвір у центрі і зовсім випадковою деталлю - таким собі дизайнерським баченням. Насправді це "колечко" має продумане інженерне призначення і дивовижну історію, пише видання Le Ravi.
1962 року інженер Ермал Клеон Фрейз зіткнувся з банальною проблемою - не зміг відкрити банку з газованою водою через брак консервного ножа. Ермал Клеон Фрейз навіть намагався підчепити кришку бампером своєї машини. Саме цей випадок і надихнув інженера на винахід "язичка". Його винахід був геніальним, але не ідеальним: перші "язички" просто відривалися від кришок - і їх викидали куди попало. Об гострий шматочок бляхи можна було поранитися, "язички" забруднювали природу і були небезпечні для диких тварин. І тоді 1975 року винахідник Деніел Ф. Кудзік запропонував удосконалену версію - "язичок", який залишається прикріпленим до банки. Він уже мав і отвір у центрі, який, на жаль, був зовсім не "тримачем для трубочок".
Насправді такий отвір має дві переваги:
Подібні язички з'явилися згодом і на консервних банках і їх стали називати ключем. Сама ж кришка з таким механізмом - це кришка Easy Open, або ЛВК, тобто, кришка, що легко відкривається.
Чому не варто відламувати цей "язичок"? Відірвані вони так само гострі й небезпечні - можуть поранити, стати причиною задухи або стати сміттям, яке складно переробити. Такі бренди, як Pepsi, з початку 1990-х років використовують банки з язичком, який при відкриванні залишається на кришці, а не відривається повністю. Адже найкращий варіант - це переробити банку цілком.