Вчені проаналізували, який характер мають любителі фільмів різних жанрів.
Дослідники з Індії виявили зв'язок між уподобаннями щодо фільмів та рисами особистості. Як пише psypost.org, виявилося, що романтичні комедії полюбляють приємні у спілкуванні люди. А любителі фільмів жахів насправді дуже доброзичливі.
У дослідженні взяли участь 300 студентів коледжів віком від 20 до 23 років. Результати та висновки опубліковані в журналі Cureus. У статті дослідники пояснили, що люди часто обирають розваги, які відповідають їхньому настрою, цінностям або поглядам на життя.
Наприклад, деякі дослідження показали, що поціновувачі романтичних або комедійних фільмів більш екстравертні або приємні у спілкуванні. Інші припускають, що люди з високим рівнем відкритості можуть надавати перевагу складним фільмам, таким як наукова фантастика або детективи.
Учасники оцінили шість кіножанрів - пригоди, драму, комедію, романтику, жахи та детектив, обираючи найбільш до найменш бажане. Вони також заповнили особистісну анкету з 44 пунктів, яка вимірювала риси характеру, а саме схильність до екстраверсії, приємність, сумлінність, невротизм та відкритість до нового досвіду. В опитуванні використовувалася п’ятибальна шкала, за якою учасники оцінювали, наскільки сильно вони погоджуються чи не погоджуються з різними твердженнями про свій характер.
Проаналізувавши дані вчені виявили, що пригодницькі фільми були пов'язані з вищим рівнем екстраверсії. Студенти, які віддавали перевагу цим швидким та енергійним жанрам були більш товариськими та комунікабельними. Ці уподобання також показали негативний зв'язок як із сумлінністю, так і з невротизмом, що свідчить про те, що шанувальники пригодницьких фільмів можуть бути більш спонтанними, менш емоційно реактивними та менш схильними до структурованої поведінки.
Драматичні фільми показали іншу закономірність. Ті, хто віддавав перевагу драмам, мали вищі показники сумлінності та невротизму. Це свідчить про те, що вони можуть бути більш відповідальними та емоційно чутливими. Жанр також негативно корелював з екстраверсією, що означає, що шанувальники драм можуть бути більш інтровертними та схильними до рефлексії.
На відміну від інших жанрів, комедія не виявила значущого зв'язку з жодною з рис особистості. Цей висновок вказує на те, що комедія може подобатися широкому колу людей, незалежно від їхніх особистісних характеристик.
Студенти, які віддавали перевагу романтичним фільмам, як правило, мали вищі бали за показниками невротизму та відкритості. Вони також рідше були екстравертами або приємними настроями. Це поєднання свідчить про те, що шанувальники романтичних фільмів можуть бути емоційно чутливими та відкритими до нового досвіду, але також можуть бути більш інтроспективними та менш соціально кооперативними.
Фільми жахів були пов'язані з вищими балами за показниками екстраверсії, доброзичливості та сумлінності. Ці студенти виявилися товариськими, схильними до співпраці та організованими, навіть коли їм подобалися фільми, що зосереджені на страху та саспенсі. Вони також отримали нижчі бали за показниками невротизму та відкритості, що свідчить про те, що шанувальники жахів можуть бути менш емоційно реактивними та менше тяжіти до нетрадиційних або абстрактних ідей.
Студенти, яким подобалися детективні фільми, отримали вищі бали за відкритість, що узгоджується з думкою, що ці глядачі люблять інтелектуальні виклики та контент, що викликає цікавість. Водночас вони отримали нижчі бали за сумлінність та доброзичливість, що може свідчити про більшу зосередженість на індивідуальному вирішенні проблем, а не на соціальній гармонії чи структурі.
Зрештою, хоча автори пропонують можливі способи застосування результатів дослідження у наймі та відборі фільмів, до такого використання слід підходити з обережністю. На уподобання щодо фільмів може впливати багато зовнішніх факторів, включаючи культуру, вплив однолітків та настрій.
Нагадаємо, що раніше вчені довели, що перегляд повнометражного фільму жахів допомагає схуднути, адже людина витрачає щонайменше 150 калорій. Стільки ж можна витратити під час 30-хвилинної ходьби або легкого бігу.