"Пташка" одного польоту: історія секретного винищувача Японії часів Другої світової

Реактивний літак Nakajima Kikka, створений під кінець Другої світової війни, встиг піднятися в небо лише один раз — за день після бомбардування Хіросіми.

"Цвіт апельсина" — так перекладається назва першого японського реактивного літака Nakajima Kikka, створеного наприкінці Другої світової війни. Він міг стати проривом для Імперського флоту, але встиг здійснити лише один політ — за день після атомного удару по Хіросімі, пише Slash Gear.

У 1944–1945 роках, коли війна на Тихому океані обернулася проти Японії, військове командування доручило компанії Nakajima розробити двомоторний реактивний штурмовик. Проєкт очолили інженери Кадзуо Оно та Кенічі Мацумура. Літак створювали за зразком німецького Messerschmitt Me 262, але зробили меншим і простішим у виробництві.

Перший політ Kikka відбувся 7 серпня 1945 року, коли пілот Сусуму Такаока підняв машину у повітря з бази Кісарадзу. Політ тривав 11 хвилин. Пілот відзначив, що "керування загалом ефективне, хоча кермо висоти надто чутливе, а елерони — важкі".

Другий політ запланували на 11 серпня, але ракети допоміжного зльоту встановили під неправильним кутом. Літак різко нахилився носом донизу й розбився. Через чотири дні Японія капітулювала, і проєкт припинили.

Американці після війни виявили близько 25 незавершених планерів та кілька двигунів Ne-20, створених за зразком німецького BMW 003. Один із літаків відправили до США для дослідження, інший нині експонується у Національному музеї авіації та космосу Смітсонівського інституту.

Хоча "Кікка" не встигла змінити перебіг війни, експерти називають її віхою в історії японської авіації. Вона стала свідченням того, як Японія, навіть у період розрухи, намагалася увійти в реактивну епоху.

Вас також можуть зацікавити новини: