Чому літаки потрібно регулярно мити: пояснення експерта

Навіть якщо високо в небі ніхто не бачить бруд на корпусі літака, це не привід не мити крилату машину.

Ми звикли, що автомобілі треба регулярно мити, адже вони іздять по землі, через що на них осідає пил і бруд. Але навіщо мити літаки, якщо вони літають високо в небі? Причини є, і неабиякі, пише AviationPros.

Як зазначає видання, насправді літаки теж поступово вкриваються пилом. Деякі авіакомпанії насправді недооцінюють важливість регулярного зовнішнього миття своїх повітряних суден і тим самим втрачають низку очевидних переваг. 

Чистий літак як складова іміджу компанії

Перш за все, чистий літак справляє зовсім інше візуальне враження, ніж брудний. Провідні світові перевізники, зокрема Lufthansa, American Airlines, Delta Airlines, United Airlines та інші, витрачають неабиякі гроші на те, щоб доглядати за зовнішнім виглядом свого флоту. 

Коли клієнт бачить блискучий, доглянутий літак, у нього формується відчуття безпеки та впевненості в якості сервісу. Натомість забруднені елементи — навіть дрібні, як от пил на ілюмінаторах — можуть стати причиною негативного враження, особливо у світі, де фото з перельотів швидко поширюються в соцмережах.

"Чистий літак є обов’язковим для будь-якої авіакомпанії, яка піклується про свою репутацію та візуальне представлення. Навіть сама наявність бруду на ілюмінаторах може завдати величезного удару по іміджу авіакомпанії", – каже експерт галузі Ян Брунштедт.

Фінансовий аспект чистоти

Окрім репутаційної складової, миття літаків має і прямий економічний ефект. Забруднення корпусу збільшує аеродинамічний опір, що веде до додаткового споживання палива. Згідно з даними Дейва Андерсона, інженера Boeing, лише 1% збільшення опору у Boeing 737 спричиняє перевитрати близько 56 700 літрів авіапального на рік. За середньою ціною пального 66,6 дол. за барель це понад 23 000 доларів додаткових витрат щороку на один літак.

Навіть якщо регулярне очищення знижує опір на 0,1%, це все одно дає економію близько 2300 доларів на літак щорічно. У масштабах флоту з кількох десятків чи сотень бортів — це десятки або сотні тисяч доларів економії.

Фактор безпеки

Окрема причина підтримувати чистоту — можливість своєчасно виявляти дефекти. Навіть незначні відколи чи порушення лакофарбового шару стають "точкою входу" для корозії. Регулярне миття дозволяє вчасно помітити проблемні ділянки і усунути їх до появи серйозних проблем.

Інші цікаві матеріали про авіацію

Як писав УНІАН, авіадиспетчер спростувала поширений міф про те, що літаки буцімто не літають над Тихим океаном, та розповіла, чому літаки "не літають по прямій".

Крім того ми розповідали, куди діваються відходи з туалету в літаку, та чи правда, що змивати унітаз в літаку не можна.

Вас також можуть зацікавити новини: