Йдеться про озеро Мічиган, яке використовувалося для військових навчань.
Під час Другої світової війни ВМС США спершу не знали, як безпечно підготувати тисячі пілотів до висадки на авіаносці, аби їм не загрожувала небезпека з боку німецьких підводних човнів в Атлантиці, а також японських субмарин у Тихому океані. Однак потім військові вирішили, що для таких навчань підійде озеро Мічиган. Про це пише Slashgear.
"Ідеальність цього внутрішнього озера полягала не лише в його відокремленості, але й в тому, що ВМС вже були присутні неподалік, в Гленв'ю, штат Іллінойс, де вони розширили свої операції між 1923 і 1942 роками, побудувавши ангари, аеродроми і злітно-посадкові смуги по всій території", - пояснили у матеріалі.
Аби відтворити умови авіаносця, військово-морський флот вирішив зняти з двох бокових веслових пароплавів (SS Seeandbee і Greater Buffalo) їхні корпуси та перебудувати на імпровізовані авіаносці, додавши плоскі дерев'яні злітні палуби, які були, як плавучі злітно-посадкові смуги.
"Вони були перейменовані на USS Sable та USS Wolverine, які, можливо, є найдивнішими військовими кораблями, що коли-небудь використовувалися ВМС США. Хоча ці авіаносці були неозброєними і нетрадиційними, вони виявилися життєво важливими для навчальної програми", - підкреслили у Slashgear.
Тому з 1942 року і до кінця Другої світової війни близько 15 тисяч пілотів ВМС США, серед яких був і майбутній президент Джордж Буш-молодший, навчилися злітати і сідати саме на таких імпровізованих суднах.
Зазначається, що тисячі військово-морських пілотів проходили тренування на цих суднах, тому через такий тиск регулярно траплялися аварії.
"Серед втрачених були пікірувальні бомбардувальники Grumman F4F Wildcats і Douglas SBD Dauntless, які вважалися одними з найкращих американських літаків, що використовувалися у Другій світовій війні. Втім, часу на роздуми про ці втрати було обмаль. Коли за океаном вирувала Друга світова війна, першочерговим завданням було навчити якомога більше пілотів, і якнайшвидше. І ось, один за одним, літаки безшумно опускаються в озеро Мічиган", - додали у матеріалі.
Попри те, що під час навчань кораблі берегової охорони США патрулювали озеро, аби врятувати пілотів та фіксувати місця падіння літаків, багато з них так і не вдалося підняти. Тому зараз багато з повітряних суден досі залишаються на дні.
"У 1980-х роках незалежні групи з відновлення, такі як A and T Recovery, почали відновлювати літаки і змогли повернути близько 40 одиниць. Такі організації, як NOAA і Командування військово-морської історії та спадщини, також долучилися до пошуків і використовують гідролокатори, дистанційно керовані апарати і водолазні обстеження, щоб знайти, ідентифікувати і, за можливості, повернути ці реліквії", - додали у виданні.
Знайдені літаки зараз можна зустріти по всій країні, які зберігаються у різних музеях.
"Хоча деякі з приблизно 130 збитих літаків вже підняті, для решти час спливає. Цей підводний флот - більше, ніж іржавий метал, це затоплена глава американської військової історії. І без прискорення зусиль зі збереження, ця глава може незабаром бути стерта і не підлягатиме відновленню", - підсумували в Slashgear.
Раніше військовий аналітик пояснив, чому винищувачі летять низько. За його словами, винищувачі, що летять дуже низько над землею, - звичайне явище в українсько-російській війні, "де надто високий політ - хороший спосіб отримати невдалу зустріч із зенітною ракетою".
"Політ на малій висоті знижує ефективність радіолокаційної системи, тому військові льотчики продовжать літати низько над землею під час багатьох бойових операцій", - зауважив він.
Також було названо винищувачі, які можуть виконувати надскладний маневр "Кобра". Йдеться про F-22, Су-27, Су-35, General Dynamics NF-16 Vista, МіГ-29, Saab J35 Drakens та інші. Відомо, що вперше такий маневр здійснив радянський льотчик-випробувач Віктор Пугачов на винищувачі Су-27 у 1989 році.