F-35A Lightning II можуть розвивати швидкість до 1931 кв на годину / фото REUTERS

Чому ці винищувачі літають так низько? - це хороше запитання, тому що це практика, яка кидає виклик очікуванням. Адже, наприклад, у фільмах вони завжди літають високо.

Як пише Джонатан Кантор у матеріалі для Slashgear, військові льотчики дійсно працюють на відносно низьких висотах для різних цілей. Він зазначив, що під час навчання літаки залишаються нижче 3 км, де літають зі швидкістю близько 462 км на годину. Це значно повільніше, ніж у винищувачів, таких як F-35A Lightning II, які можуть розвивати швидкість до 1931 км на годину. Кантор зазначив, що також низько літати може T-6 Texan II, який є провідним військовим навчальним літаком, на якому пілоти вивчають основи польоту.

Винищувачі також літають на висоті менше 3 км, проходячи підготовку для певних типів місій. "А якщо говорити про бойові операції, то винищувач нерідко тримається низько над землею, щоб уникнути виявлення радаром противника", - написав оглядач. Проте, як підкреслив Кантор, сьогодні це не так необхідно, як раніше, через передові технології скритності і те, як сучасні радіолокаційні системи виявляють загрози, що наближаються.

Відео дня

"Ось усі причини, через які винищувачі літають низько над землею", - зазначив він.

Низькі польоти під час небойових операцій і тренувань

Винищувачі та інші літаки діють на малих висотах поблизу баз. Військово-повітряні сили, як правило, роблять це часто і резервують низькорівневий повітряний простір для наступних типів навчання: польоти за приладами, що потребують навчання нижче 3 км та обмеження швидкості 462 км на годину.

Інший вид навчання - візуальні польоти, які відбуваються на тій самій висоті, але зі швидкістю понад 462 км на годину. Однак під час таких польотів літакам заборонено відхилятися від курсу.

Кантор навів приклад, що американські військові діють відповідно до ідеології, що їхні сили "тренуються під час бою", тож, якщо майбутня місія вимагає польоту на малій висоті, підготовка до цієї операції включатиме цей тип маневрування.

Політ на малій висоті під час бойових операцій

Бойові операції суттєво відрізняються від небойових навчальних операцій. Якщо хтось летить у район, щоб бомбити ціль, то занепокоєння полягатиме не в тому, чи летить винищувач занадто низько. Мета полягає в тому, щоб виконати місію і повернутися. Щоб пілоти вміли це робити, ВПС навчають їх літати на висоті всього 30 м над землею на високих швидкостях.

Це робиться для того, щоб вони могли буквально "літати під радаром". Робота на високих швидкостях і малих висотах може допомогти уникнути наземних ракетних радіолокаційних систем, зенітної артилерії, ракет класу "земля-повітря" і ворожих винищувачів, якщо вони ділять повітряний простір:

Винищувачі, що летять неймовірно низько над землею, - звичайне явище в українсько-російській війні, де надто високий політ - хороший спосіб отримати невдалу зустріч із зенітною ракетою".

Він пояснив, що хоча сучасні радіолокаційні системи можуть виявляти літаки, які летять низько, багато хто з них, як і раніше, обмежені прямою видимістю.

"Політ на малій висоті знижує ефективність радіолокаційної системи, тому військові льотчики продовжать літати низько над землею під час багатьох бойових операцій", - констатував Кантор.

Інші новини про літаки

Раніше екс-консультант Пентагону Рубен Джонсон сказав, що інстребітелі F-16 працюють в Україні на межі можливостей. Він зазначив, що винищувачі виявилися ефективними в запуску ракет і бомб по російських передових позиціях. Також українці використовують їх для місій з перехоплення російських ракет і безпілотників.

Вас також можуть зацікавити новини: