Небагато батьків замислюються про витоки такої традиції.
В Україні, як і в багатьох інших країнах, заведено дівчаткам купувати рожеві речі, а хлопчикам - блакитні. Стосується це взагалі всього - і одягу, і ковдр, і навіть іграшок. Мало хто замислювався про те, чому кольори розподілені саме так. Дізнайтеся, чому синій - колір для хлопчиків, а рожевий - для дівчаток.
Раніше ми розповідали, скільки коштує зібрати дитину до школи в Україні.
За словами історика Джо Б. Паолетті, до початку XX століття всіх дітей до шести-семи років батьки одягали в сукні білого кольору з міркувань практичності. Бавовну такого відтінку легко можна було відбілити і випрати, а підгузки міняти, піднімаючи сукню, виявилося неймовірно легко. Лише в середині ХІХ століття почали з'являтися дитячі речі блакитного та рожевого кольору з рекомендаціями, згідно з якими, в рожеві речі краще одягати карооких і темноволосих дітей, а в блакитні - світловолосих і зеленооких або блакитнооких.
1989 року американський медичний журнал випустив статтю про те, як у Російській Імперії піклуються про дітей у притулках. Там було сказано, що іменні картки у дівчаток рожевого кольору, а у хлопчиків - блакитного, і така сама колірна тенденція спостерігається в одязі малюків. Однак активніший поділ кольорів за статевою ознакою почався лише в наступному столітті.
1918 року у виданні Earnshaw's Infants' Department було написано, що в одяг рожевого відтінку потрібно вдягати хлопчиків, оскільки цей колір яскравіший і насиченіший. Речі блакитного кольору призначені для дівчаток - ніжних і витончених. Редактори журналу Time перевірили цю теорію, провівши опитування 1927 року серед продавців великих універмагів Чикаго, Бостона і Нью-Йорка. Приводом для статті стало народження доньки у принца Бельгії, колиску якої прикрасили в рожевих тонах, незважаючи на стать дитини.
У другій половині XX століття у США з'явилися борці за права жінок, які були переконані в тому, що якщо дівчинку "вбирати в рожеве", це заважає їй розвивати лідерські якості і провокує інфантильність. Гендерна революція призвела до того, що на Заході кілька років у магазинах дитячого одягу не було жодної речі рожевого кольору.
Причиною, чому в дівчаток колір рожевий, а в хлопчиків - блакитний з'явився знову, стала поява УЗД. Лікарі отримали можливість сповіщати батьків про те, якої статі народиться дитина. Маркетологи це зрозуміли, і повернули моду на поділ кольорів, адже так можна продати вдвічі більше дитячого одягу. Крім того, мами цих дітей, які виросли в епоху тотального унісексу, хотіли для своїх доньок яскравих фарб і не бачили нічого страшного ні в рожевому одязі, ні в ляльках Барбі, ні в інших "дівчачих" атрибутах.
У 2011 році вчені провели дослідження, за допомогою якого намагалися з'ясувати, що означає рожевий колір для дівчинки, а блакитний для хлопчика, і чому діти обирають саме такі відтінки. Виявилося, що однорічні малюки не виявляють жодного особливого інтересу до конкретних кольорів. Чотирирічні діти повелися інакше - юні леді обирали рожевий колір частіше за інших, а маленькі чоловіки вважали за краще взяти предмет якого завгодно кольору, але тільки не рожевого.
Учені вважають, що така поведінка може бути зумовлена впливом соціуму. Діти, як і дорослі, постійно бачать і чують рекламу, спілкуються з іншими людьми, переймають якісь стереотипи і потім, на підсвідомому рівні, вірять у них. Таким чином у них, уже з такого юного віку, формуються певні переконання, яким вони намагаються відповідати.