Фарба не лише маскує винищувач, а й захищає від радарів, перегріву та корозії — допомагає літати довше, витрачати менше пального й залишатися непомітним у небі.
Фарба для винищувача — це більше, ніж просто колір. У сучасних повітряних операціях вона виконує критично важливі функції: зменшує радіолокаційну та теплову сигнатуру, продовжує термін служби літака, забезпечує камуфляж і навіть впливає на витрату пального, пише Wion.
Фарба перш за все захищає метал корпусу від агресивного середовища. На великих висотах ультрафіолетове випромінювання у два рази інтенсивніше, ніж на землі. Сучасні покриття запобігають корозії, продовжуючи термін служби винищувача і знижуючи витрати на техобслуговування.
Фарби з поглинанням радіохвиль здатні зменшити радіолокаційну сигнатуру до 97%, як на турецькому винищувачі KAAN. Це дозволяє літакам залишатися "невидимими" для радарів противника.
Сучасні бойові літаки, як F-5 Tiger II, застосовують складні камуфляжні візерунки, що допомагають їм зникати на тлі неба або землі, зменшуючи шанси на виявлення візуально.
Сонячне тепло може спричинити перегрів систем літака та збільшити його теплову сигнатуру. Спеціальні фарби допомагають знижувати температуру поверхні та ускладнюють виявлення ракетами з тепловим наведенням.
Легка фарба — це теж зброя. У цивільному секторі EasyJet уже використовує тонке покриття, яке зменшує вагу на 27 кг на літак. Це підхід, який впроваджують і військові, оптимізуючи витрату пального під час місій.
Найновіші покриття захищають винищувачі в мультиспектральному діапазоні — від ультрафіолету до інфрачервоного, роблячи їх менш помітними для сучасних сенсорів і систем наведення.
Фарба повинна відповідати суворим військовим стандартам. Невиконання цих вимог може призвести до відсторонення літака від експлуатації та втрати допусків.
Фарба — це не декоративний елемент, а життєво важливий компонент бойової ефективності сучасної авіації.