Навіть на відстані кілометрів вони будуть настільки гучними, ніби пролітають у вас над головою.
Літак взагалі - не найбільш "тихий" вид транспорту. А якщо говорити про винищувачі, то вони тут посідають особливе місце. Адже вони набагато швидші за звичайні пасажирські чи вантажні повітряні судна - і навіть гучніші. Тим паче, що ніколи не знаєш, де вони можуть пролетіти.
Є список із п'яти найгучніших сучасних винищувачів, що перебувають в експлуатації. Їхні форсажі ревуть так, що тремтять шибки, а звукові удари відчуваються на кілометри навколо, пише Wion.
Винищувачі видають набагато гучніші звуки. У разі ввімкненого форсажу рівень шуму може сягати 150 децибел - цього достатньо, щоб пошкодити барабанні перетинки, якщо не використовувати беруші.
Основні джерела шуму - це ревучі двигуни і турбулентний, швидко рухомий вихлоп.
F-22 Raptor - король шуму
F-22 Raptor відомий своїм приголомшливим ревом, що досягає до 150 дБ. Це можна порівняти за гучністю з ракетним запуском або пострілами, і робить його одним з найгучніших винищувачів в історії.
F-35 проти F-16 - який винищувач гучніший?
Винищувач F-35 може видавати до 121 дБ на землі, що приблизно на 25 дБ голосніше за F-16, у якого близько 97 дБ.
За сприйняттям це робить F-35 більш ніж утричі голоснішим.
Су-35, що гуркоче
У російських Су-35 форсаж створює шум вище 130 дБ і залишає яскравий тепловий слід. Його ревучі двигуни роблять його таким же помітним за звуком, як і за льотними характеристиками.
МіГ-21
Класичні винищувачі на кшталт МіГ-21 під час форсажу досягають близько 120 дБ і створюють ударні хвилі під час переходу звукового бар'єру. Навіть через десятиліття їхнє ревіння залишається культовим, а звукові клацання - незабутніми.
Шум від винищувачів порівняно зі звичайними звуками
Для порівняння: винищувач, що злітає, за 150 дБ значно голосніший за грім (120 дБ), живий рок-концерт (110 дБ) або бензопилу (110 дБ).
Форсаж робить винищувачі ще гучнішими, спалюючи додаткове паливо прямо у вихлопі. Це створює гарячий, швидкий і турбулентний потік газів з оглушливим ревом, який чути на кілометри навколо.
Звук може викликати вібрації і навіть тріск вікон далеко за межами траєкторії польоту.
Раніше УНІАН повідомляв, чому кабіни винищувачів не роблять куленепробивними. Хоча технології бронювання існують давним-давно - це точно відбувається не через недбалість розробників.
Тут у справу включається стратегічний розрахунок.
Крім того, ми розповідали про 10 найшвидших винищувачів НАТО. Здебільшого вся увага, звісно ж, приділена американським розробкам. Але є безліч винятків.