Трейдери зазначають, що готові замінити індійське паливо, однак вартість постачання ресурсу зросте.
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт дизельного пального з Індії, яке виробляється переважно з російської нафти, повідомляє enkorr.
За даними видання, всі партії індійського палива будуть проходити лабораторну перевірку. Журналісти пояснюють, що обмеження діятимуть за аналогією з тими, що були накладені на дизпальне з Туреччини у вересні 2023 року.
Тоді рішенням РНБО низку турецьких портів, які приймали суттєві обсяги російського дизельного пального, було внесено до переліку ризикованих, а всі партії, що надходили з них, підлягали додатковому вивченню, зокрема лабораторному.
Видання нагадує, що у серпні 2025 року в Україну було імпортовано 119 тис. тонн індійського дизелю, що становило 18% від усього обсягу імпорту.
Трейдери не бачать проблем з заміщенням індійського палива на українському ринку, однак констатують, що постачання альтернативи буде дорожчим.
"За рахунок продукту Hellenic Petroleum (грецької компанії, яка управляє кількома НПЗ та з 2022 року відмовилася від російської нафти, – УНІАН) і Motor Oil (найбільшої нафтогазової компанії Греції, – УНІАН) цілком можна замістити індійські обсяги з Констанци. Крім того, STAR (найбільший виробник дизпального у Туреччині, – УНІАН) зможе забезпечити додаткові партії, оскільки високий сезон споживання в Туреччині невдовзі закінчиться", — вважає Олексій Фесенко з трейдингової компанії Kemexon.
Водночас журналісти зазначають, що така заміна коштуватиме ринку додатково кілька доларів, "оскільки попит на танкерні перевезення зросте".
Представник іншого трейдера заявив про готовність завезти додаткові обсяги палива з Польщі.
"Український ринок давно довів, що здатний швидко й гнучко реагувати на будь-які виклики, забезпечуючи країну необхідними ресурсами у найкоротший термін", — вважає заступник директора експортного відділу трейдера UNIMOT Євген Поспєлов.
Як повідомляв УНІАН, на початку вересня вибухнув скандал через постачання індійського дизельного пального до війська. Після резонансу його було припинено.
Постачання дизелю з Індії стало можливим через застарілу вимогу Міноборони для військового дизеля щодо температури спалаху у 62°C, яка значно обмежувала коло постачальників. Таке пальне виробляли лише на вітчизняному Кременчуцькому НПЗ, на заводі Orlen у Польщі в обмежених кількостях та в Індії.
Після того, як потужності Кременчуцького НПЗ було зупинено російськими ударами, потреби армії було складно забезпечити без залучення індійського дизпального.