колаж УНІАН, фото

Міністерство оборони лише на четвертому році повномасштабного вторгнення вирішило відмовитися від застарілої радянської вимоги щодо дизельного палива, яке постачається для війська, оскільки не змогло оперативно закупити його в необхідній кількості. Ба більше, через цю норму оборонне відомство могло закуповувати індійський дизель, який виробляється переважно з російської нафти, зважаючи на брак постачальників.

Про це повідомив паливний експерт, директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн

Він пояснив, що йдеться про давню вимогу щодо температури спалаху дизельного пального у 62°C, яка з’явилася ще в радянські часи через особливості застосування солярки на флоті тих часів (у Європі температура спалаху дизельного пального не нормується і зазвичай становить 55°C). Паливо, яке відповідає зазначеним вимогам, вироблялося лише на вітчизняному Кременчуцькому НПЗ, а також на заводі польської компанії Orlen (в обмежених кількостях) та в Індії, що значно звужувало коло можливих постачальників для ЗСУ. 

Відео дня

При цьому потужності Кременчуцького НПЗ були втрачені внаслідок російських ударів, а польський завод не міг повністю забезпечити потреби Сил оборони України. Тому серед потенційних постачальників з’явилися індійські компанії, що виготовляють дизель, зокрема і з сировини країни-агресора.

"Міноборони нещодавно скасувало застарілу норму щодо температури спалаху 62°C. Як свідчить тендерна документація, серпневі й вересневі закупівлі дизпального здійснювались зі скасованою вимогою про потребу дотримання радянського стандарту щодо температури спалаху. У липні норма ще діяла, що й призвело до появи у переліку потенційних постачальників дизельного пального індійські виробництва", - написав експерт.

За його словами, відомство нарешті повідомило постачальникам, що індійський дизель в Україні не вітається.

"Поки незрозуміло, чи взагалі той екзотичний продукт потрапляв до армії, але на майбутнє рішення начебто прийнято. За наявною інформацією, один з постачальників був змушений в дорозі замінити Індію на Грецію", - написав він.

У коментарі УНІАН експерт пояснив, що дискусії про скасування застарілої вимоги до армійського дизелю точилися тривалий час, але поштовхом до відповідного рішення стала зупинка на невизначений строк Кременчуцького НПЗ через неодноразові російські повітряні атаки.

"Вони (Міноборони, - УНІАН) прийшли до того, що залишився лише один постачальник – "Укртатнафта". А коли вона сказала: "Ми не можемо, бо нас розбомбили" (йдеться про серію російських ударів по Кременчуцькому НПЗ, які зупинили його роботу на невизначений час, - УНІАН), - всі казали, що не можна робити ставку на одного постачальника. Цей стілець має стояти на чотирьох ніжках, аби він був стійкий. Але нікого це не хвилювало, поки півень не клюнув", - зауважив Куюн.

За його словами, Міноборони почало обдзвонювати інших постачальників з проханням завезти пальне, але ті зазначали, що не можуть знайти на ринку дизель, який би відповідав вимогам Міністерства оборони. Експерт додав, що "військовий дизель" становив приблизно 15% від обсягів ринку.

"Те, що робить Orlen, воно все законтрактоване "Укрнафтою", і обсяг обмежений. "А де знайти решту?", - питають постачальники. А вони (Міноборони, - УНІАН) кажуть: "Привезіть, ми очі закриємо (на вимогу щодо температури спалаху пального, - УНІАН)". А постачальники кажуть: "Ні,  ми вже це проходили. Якийсь клерк зробить аналіз, що там не 62°C, а 60°C температура спалаху, і нас оштрафують, а партію конфіскують"", - зауважив Куюн.

Експерт припускає, що через ці обставини Міноборони було змушене звернути увагу на вимогу стосовно температури спалаху дизельного палива. Він додав, що після скасування застарілої вимоги до дизелю у тендерах військового відомства на закупівлю пального з’явилася конкуренція.

"Є шанси, що бажаючих постачати паливо армії стане більше", - підсумував директор консалтингової компанії А-95.

Атаки РФ на НПЗ України - головні новини

З початку повномасштабного вторгнення Росія неодноразово атакувала Кременчуцький НПЗ дронами та ракетами. Внаслідок останньої атаки ворога завод зупинився на невизначений термін

Після одного з ударів по Кременчуцькому НПЗ Верховна Рада скасувала штрафи за продаж пального без додавання біокомпонентів.

Вас також можуть зацікавити новини: