На українському ринку у 2 кварталі в порівнянні з першим кількість покупок онлайн зросла на 24%.
Пандемія COVID-19 призвела до того, що навесні 2020 відбулося глобальне зростання попиту на електронну комерцію і зручні опції отримання товару.
Про це повідомляє OLX з посиланням на дослідження Shopify Plus тенденцій розвитку електронної комерції.
Читайте такожУ Києві зростають ціни на вторинне житло: в яких районах найдешевші квартири
Як йдеться в дослідженні, з введенням локдауна роздрібні офлайн-магазини були змушені закритися, що позначилося на популярності онлайн-шопінгу, який досяг своєї максимальної частки від усього світового рітейлу — 16,4%.
На українському ринку у 2 кварталі в порівнянні з першим кількість покупок онлайн зросла на 24%.
У 3 кварталі спостерігався спад на 11%, а напередодні новорічних свят і впровадження січневого локдауну — черговий приріст на +29%.
Середній чек протягом 2020 року становив 930 грн, а в 3 кварталі він став рости найбільше — +10% до 953 грн.
2020 в електронній комерції можна було охарактеризувати різким зростанням продажів в несподіваних категоріях. Дослідження показує, що онлайн-покупці стали звертати більше уваги на такі товарні категорії, як продукти харчування, здоров'я та гігієна, а також предмети домашнього вжитку.
У 2 кварталі зі стартом карантину в порівнянні з попереднім періодом значно зріс інтерес до наступних товарів:
Спостерігається також сезонне зростання інтересу до деяких категорій (наприклад, товари для саду та городу), що пов'язано з пандемією і епохою new normal ("бум" на персональний транспорт).
У 3 кварталі, з першими ослабленнями обмежень, зросла кількість зацікавлених у наступних категоріях:
У 4 кварталі інтерес покупців був пов'язаний переважно з сезонністю:
Бренди зі швидкою доставкою
На OLX в період з лютого по листопад 2020 кількість бізнес-клієнтів збільшилася на 10% — зараз на платформі понад 32 тис. магазинів.
Обмеження офлайн-торгівлі спровокувало "бум" на послуги доставки. Тепер наявність доступної опції отримання товару - необхідність для брендів.
Найчастіше покупки подорожували в межах Києва - у 2020 році їх було 120 тис.жителі столиці найохочіше намагалися мінімізувати свої соціальні контакти та вибирали отримувати товари за допомогою доставки.
Між регіонами товари найчастіше подорожували за такими напрямками:
Київ-Харків-33 тис.;
Харків-Київ-32 тис.;
Київ-Одеса-27 тис.;
Київ-Дніпро-26 тис.
Найдовшу відстань у 2020 році посилки долали з Ужгорода — 652 км у середньому, з Дрогобича — 538 км та з Маріуполя — 534 км.
Згідно з дослідженнями OLX вартість покупки житла на вторинному ринку в Києві у 2020 році зросла на 5% - до середньої ціни понад 54 тис.дол. за однокімнатну квартиру.
Згідно з результатами дослідження OLX, станом на лютий 2021 року Україні середня вартість однокімнатних квартир на вторинному ринку житла коливається від $25 тисяч до $55 тисяч.