Виробники змушені переглядати ціни через зростання акцизу та інфляції.
У Росії п'ять великих виробників алкоголю повідомили торговельні мережі про підвищення відпускних цін на свою продукцію з 1 січня 2026 року - унаслідок цього спиртне подорожчає на 10-17%.
Як пише The Moscow Times, компанії змушені переглядати ціни через зростання акцизу та інфляції, а також подорожчання позикових коштів. Зокрема, у ГК "Руст" заявили про зростання собівартості виробництва завдяки збільшенню цін на пляшки, етикетки та закупорювальні матеріали. У Ladoga повідомили про зростання витрат на транспортну і складську логістику, а також енергоносії. У "КВК Груп" зазначили, що подорожчали коньячні дистиляти.
Крім того, очікується збільшення мінімальної роздрібної вартості на горілку, бренді та аналогічний алкоголь, а також на коньяк і віскі, вироблені із сировини з витримкою не менше ніж три роки. Водночас деякі виробники готуються до того, що підвищення цін вдарить по попиту в першому кварталі 2026 року.
Видання наводить дані Федеральної служби з контролю за алкогольним і тютюновим ринками, згідно з якими із січня до листопада продажі алкоголю в Росії скоротилися на 9,8% рік до року, становивши 181,9 млн декалітрів. Водночас лікеро-горілчані вироби показали зростання на 13,4% - до 16,7 млн декалітрів, а основне падіння відбулося через скорочення споживання слабоалкогольної продукції. Також у січні-листопаді 2025 року виробництво алкоголю в Росії впало на 6,7% рік до року - до 158,5 млн декалітрів.
Раніше російська влада затвердила підвищення з 1 січня 2026 року акцизів на алкоголь міцністю 18 градусів і більше на 11,4% - до 824 руб. за літр безводного спирту. Для алкоголю слабкіше 18 градусів акциз зросте з 148 руб. до 165 руб. за літр. Одночасно з цим з 20% до 22% буде підвищено податок на додану вартість (ПДВ).
Високі відсоткові ставки Центробанку і гальмування економіки спричинили перше за п'ять років падіння інвестицій у Російській Федерації. За даними The Moscow Times, у III кварталі інвестиції зменшилися на 3,1% р/р. Востаннє таке фіксували в III кварталі 2020 року.
Російські виробники продуктів харчування вперше з 2009 року скоротили випуск товарів через економію росіян на їжі. Виробництво продуктів у РФ знижується через загальні проблеми в економіці: брак трудових ресурсів, прискорення інфляції, зростання кредиторської заборгованості, високу ключову ставку, а також перехід росіян до ощадної моделі поведінки.