Замість Гіперлупу: Омелян обіцяє автобуси Neoplan на всіх маршрутах України

Міністр зазначив, що з моменту початку реформи в Україні внутрішніх автобусних перевезень кількість виданих дозволів зросла на 29% - до 346.

До 2030 року на всіх маршрутах України мають працювати автобуси категорії Neoplan або аналогії, заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян на спільній прес-конференції з представниками автобусних перевізників.

Читайте такожВакуумні поїзди за технологією Hyperloop з'єднання бути в Україні через 5 років - Омелян

"Минув рік з моменту початку реформи автобусних перевезень. Ми змінили правила і змінили ринок. Ми впевнені, що до 2030 року на всіх маршрутах України мають працювати автобуси категорії Neoplan або їх аналоги", - сказав він.

Міністр зазначив, що з моменту початку реформи в Україні внутрішніх автобусних перевезень кількість виданих дозволів зросла на 29% - до 346 дозволів. "Кількість відмов становить 18, тоді як до реформи - 405", - додав він.

Омелян підкреслив, що раніше окремі маршрути були закріплені за одним перевізником, а зараз, з початком реформи, ситуація кардинально змінилася.

"У нас є окремі маршрути, на яких одночасно працює за сім перевізників. І це чесна конкуренція. Хто запропонує кращу якість, дешевшу ціну, той і повезе пасажирів", - сказав він.

Міністр також повідомив, що паралельно з автобусною реформою в Україні розпочата реформа автобусних станцій.

"Зараз вам не треба домовлятися з чиновниками, з правоохоронними органами. Є вичерпний перелік документів, який ви подаєте в міністерство, і якщо вони в порядку - отримуєте в автоматичному режимі дозвіл. Бізнес знає, що вимагає держава по комфорту, безпеці, по доступності для людей з інвалідністю", - сказав він.

Як повідомив присутній на прес-конференції директор Департаменту розвитку дорожнього ринку Мінінфраструктури Віктор Сасін, на даний момент переобладнані вантажні маршрутки вже не можуть виходити на маршрути.

"Якісний контроль - це запорука безпечних перевезень. Вже сьогодні діють успішні норми, що забороняють використовувати переобладнані транспортні засоби, так звані Спринтери", - сказав він.

Сасін зазначив, що наступним проблемним питанням є посилення контролю. "Є проблема з кількістю інспекторів Укртрансбезпеки. Вже є ініціативи Укртрансбезпеки та міністерства щодо збільшення самого штату, оскільки якщо на область у тебе чотири інспектори, то виявити нелегальних перевізників, перевізників, які використовують не ті транспортні засоби, які потрібні, - досить важко. Якщо ініціативу підтримає Кабмін, то ситуація докорінно зміниться ... Зміни вже підготували та найближчим часом будемо вносити на розгляд уряду", - сказав він. За словами Сасіна, збільшення штату планується досить суттєве - біля 70%.

"Зараз близько 600 працівників в Укртрансбезпеці - центральний апарат та інспектори", - сказав він.

Також Сасін повідомив, що в новому євроінтеграційному законопроекті передбачено посилення санкцій щодо недобросовісних перевізників і одна з них - конфіскація транспортних засобів у разі повторного правопорушення.

Як повідомляв УНІАН, 7 лютого Кабінет міністрів змінив порядок проведення конкурсу на здійснення регулярних автобусних перевезень та правила надання пасажирських автомобільних послуг, які фактично дають старт реформі ринку автобусних перевезень.

Згідно зі зміненим порядком, запроваджено конкурси на міжобласні автобусні маршрути за заявницьким принципом, введені вимоги про обов'язкову наявність на міських і приміських маршрутах автобусів пристосувань для перевезення осіб з інвалідністю: до кінця 2019 на 35% автобусів, а з 2020 року - 50%.