Як передає кореспондент УНІАН, про це він заявив, відкриваючи засідання Кабінету міністрів.
"На жаль, високий рівень травматизму та смертності на дорогах перейшов вже у якусь стадію епідемії. Епідемії, що вбиває та калічить. Тільки за першу половину 2012 року на автошляхах країни у дорожньо-транспортних пригодах постраждало і загинуло більше 17 тисяч осіб. Зростання кількості транспортних засобів, їхніх швидкостей ставить нові вимоги і щодо безпечності пасажирських перевезень. Це надзвичайно актуальна тема. Адже на сьогодні половина всіх пасажирів в Україні перевозиться автомобільним транспортом. Тому аварії за участю пасажирського транспорту набувають особливого резонансу і, цілком зрозуміло, суспільного занепокоєння", - сказав М.Азаров.
За його словами, переважна більшість пасажирів підтвердять, що, сідаючи в автобус чи так звану маршрутку, вони не мають гарантії, що транспортний засіб є справним, водій - кваліфікованим або не перевтомленим, і що він не буде систематично порушувати правила дорожнього руху.
"Інколи, особливо на міжміських маршрутах водії розвивають швидкість гоночних автомобілів. Проте, що найголовніше, рідко бувають покарані за такі порушення. У людей виникає питання: куди дивляться місцеві органи влади, які надають дозволи на перевезення, Державна інспекція з безпеки на наземному транспорті, яка здійснює ліцензування, Міністерство внутрішніх справ, фахівці якого повинні слідкувати за безпекою на дорогах? Контролери є, а прогресу – немає. Склалася парадоксальна ситуація – з року в рік збільшується кількість штрафів, адмінпротоколів за порушення у сфері пасажирських перевезень. Але це не зменшує кількість травматизму і смертельних випадків на дорогах. Потрібні негайні і рішучі дії", - наголосив прем’єр.
М.Азаров звернув увагу Міністерства внутрішніх справ і всіх його підрозділів, особливо Державтоінспекції, на те, що безпека руху була і є їхнім найбільш пріоритетним завданням.
"Але чи забезпечується вона сьогодні належним чином? Завдання Мінінфраструктури та Мінекономрозвитку - треба подивитися, чи не надмірно ми захопилися дерегуляцією. Особливо там, де йде мова про безпеку наших людей. Це стосується і вантажних перевезень, і, насамперед, пасажирських перевезень, до яких, можливо, вимоги повинні бути більш суворими. Також залишаються невирішеними ще кілька проблем у сфері перевезень пасажирів, зокрема, відсутність будь-яких вимог щодо оформлення нерегулярних перевезень, недоліки у функціонуванні мережі автостанцій, яка створює соціальну напругу серед перевізників. Eсе це знижує якість і безпеку перевезень", - наголосив М.Азаров.
На його думку, є гостра необхідність встановити більш жорсткий контроль за станом здоров'я водіїв, ступенем їхньої втоми, як цього вимагають міжнародні правила, а також за технічною справністю транспортних засобів.
Прем'єр-міністр наголосив, що вже дано доручення скоригувати вимоги до безпеки під час руху екскурсійних автобусів.
«Потрібно ще раз переглянути вимоги щодо пересування автобусів з людьми у нічну пору, суворо контролювати час, проведений водієм за кермом, а також перевіряти наявність змінних водіїв в автобусах далекого сполучення у будь-яку пору доби», - заявив М.Азаров.
Він доручив Міністерству інфраструктури разом з МВС переглянути систему допуску водіїв до перевезень пасажирів автомобільним транспортом.
"Неприпустимими є факти, які допускаються сьогодні, коли перевезенням пасажирів може займатись людина, що провчилась два місяці в автошколі й отримала посвідчення водія. Завдання Державній інспекції з безпеки на наземному транспорті разом з МВС - започаткувати у серпні 2012 року місячник з безпеки дорожнього руху. Це, як мінімум, 30 днів масштабних інформаційних заходів, націлених на підвищення інформованості й усвідомлення суспільством найбільш гострих проблем безпеки дорожнього руху", - резюмував М.Азаров.